Animacja 3D 0800-ANIM
Konfiguracja środowiska pracy
- Dostosowanie interface’u do indywidualnych potrzeb użytkownika
- Zapoznanie się z różnymi trybami pracy Blendera ze szczególnym uwzględnieniem trybu
animacji
Podstawowa obsługa Blendera
- Podstawowe narzędzia do tworzenia i edycji topologii obiektów
- Obsługa okna animacji
Modelowanie i retopologizacja
- Przygotowanie modelu Highpoly do animacji
- Retopologizacja - tworzenie topologii Lowpoly na podstawie Highpoly
- Zasady tworzenia optymalnej topologii modelu Lowpoly
Szkielet animacji
- Tworzenie kości oraz łańcuchów kości
- Tryby edycji kości: Edit Mode, Object mode, Pose Mode
- Kierunki rotacji kości
- Określenie zależności i ograniczeń kości
- Tworzenie meta szkieletu
- Tworzenie szkieletu właściwego
Metody wagowania bryły
- Wagowanie ręczne
- Wagowanie automatyczne
- Transfer wagowania
Animacja
- Animacja kości, topologii oraz obiektu
- Podstawowe kroki animacji:
- Referencje
- Pozy kluczowe
- Pozy przejścia
- Edycja krzywych animacji
- Cykle animacji
- Tworzenie klipów animacji
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Wymagania wstępne
Kryteria oceniania
Kolokwium oceniające wiedzę studentów (W1, W2) oraz ich umiejętności (U1)
Literatura
Geig, Mike, Unity. Przewodnik projektanta gier, (2015), Helion
Mullen, Tony, Blender Mistrzowskie animacje 3D, (2009), Helion
Thorn, Alan, Praktyczne tworzenie gier Unity i Blender, (2014), Helion
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: