Grafika 3D: OpenGL 0800-3D-OGL
1. Inicjowanie okna w tradycyjnym OpenGL
2. Macierze w OpenGL i współrzędne jednorodne
3. Tworzenie kontekstu renderowania. Profil Zgodności. Rozszerzenia
4. Profil rdzenny. Bufory
5. Shadery
6. Macierze używane w grafice 3D
7. Sterowanie kamerą
8. Aktorzy. Rysowanie brył. Animacja
9. Oświetlenie. Model Phonga
10. Cienie rzucane
11. Odwzorowywanie tekstur
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
kolokwium- W1, W2, W3, U1, U2, K1
Kryteria oceniania:
Laboratorium: zaliczenie na ocenę na podstawie krótkich kolokwiów wstępnych na każdych zajęciach
ndst – <50%
dst- 50% - 59%
dst plus- 60% - 69%
db- 70% - 79%
db plus- 80% - 89%
bdb- >90%
Literatura
1. J. Matulewski Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL, PWN 2014
2. http://www.opengl-tutorial.org/
3. http://www.swiftless.com/opengl4tuts.html
4. http://www.rastertek.com/tutgl40.html
5. http://antongerdelan.net/opengl/
6. http://www.songho.ca/opengl/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: