Grafika 3D: Programowanie kart graficznych 0800-3D-KART
Zagadnienia omawiane na zajęciach to:
Projekt demonstracyjny w OpenGL 4 (w profilu rdzennym)
Macierze w OpenGL i współrzędne jednorodne
Czym są shadery?
Macierze używane w grafice 3D
Oświetlenie. Implementacja modelu Phonga
Oświetlenie per pixel
Cartoon shading
Teksturowanie i mieszanie wielu tekstur
Specular mapping
Normal mapping
Przykładowe modyfikacje obrazu w shaderach pikseli
Shadow mapping
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
kolokwium sprawdzające wiedzę i/lub projekt zaliczeniowy
Literatura
Jacek Matulewski „Grafika 3D czasu rzeczywistego” PWN 2014
Karol Sobiesiak, Piotr Sydow „Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL” PWN 2015
Dokumentacja na stronach WWW
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: