Kurs komputerowy .Net (C#)
0800-15KK.Net-DW
Orientacyjny spis zagadnień:
- Krótkie przypomnienie programowania obiektowego.
- Testy jednostkowe (PrivateObject)
- Typy parametryczne - szablony (podstawy)
- Mechanizm Reflection
- Pliki XML (zapis i odczyt)
- Operatory LINQ
- Wątki, zadania, Parallel.For, async/await
- Debugowanie, operatory checked/unchecked
- Podstawy Windows Forms (WPF jest na wykładzie "Programowanie Windows")
Część omawianych zagadnień zależy od wybranego wspólnie ze studentami "kierunku".
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (30h):
Laboratorium: 30h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (30h):
Przygotowanie do ćwiczeń (zadania domowe): 30h
Łącznie 60h (2 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
Uwaga! Zakres części zagadnień jest co roku uzgadniany ze studentami.
Informatyka stosowana (stopień 1):
W1: Student zna główne mechanizmy platformy .NET (K_W05).
W2: Student zna język programowania C# (K_W06, K_W10)
W3: Zna podstawowe zagadnienia związane z programowaniem aplikacji dla systemu Windows z użyciem platformy .NET (K_W05, K_W06)
Automatyka i Robotyka (stopień 1):
W1: Student zna język programowania C# (K_W06)
Fizyka techniczna (stopień 2):
W1: Student zna podstawe zagadnienia tworzenia oprogramowania w C#(K_W01)
Efekty uczenia się - umiejętności
Informatyka stosowana (stopień 1):
U1. Student potrafi przygotować programy w języku C# dla platformy .NET w omawianych na kursie technologiach.
U2: Student umie korzystać ze środowiska Visual Studio
Automatyka i Robotyka (stopień 1):
U1: Student umie korzystać ze środowiska Visual Studio (K_U09)
Fizyka techniczna (stopień 2):
U1: Student umie korzystać ze środowiska Visual Studio (K_U01)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Informatyka stosowana (stopień 1):
K1. Student jest świadomy ograniczonego zakresu kursu i tym samym wiedzy, którą posiadł na kursie (K_K01)
Automatyka i Robotyka (stopień 1):
K1. Student jest świadomy ograniczonego zakresu kursu i tym samym wiedzy, którą posiadł na kursie (K_K01)
Fizyka techniczna (stopień 2):
K1. Student jest świadomy ograniczonego zakresu kursu i tym samym wiedzy, którą posiadł na kursie (K_K01)
Metody dydaktyczne
kurs komputerowy ("z rękoma na klawiaturze")
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
- projektu
Wymagania wstępne
Znajomość podstawowych technik programowania w C#, w tym programowania obiektowego.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kolokwium "przy komputerze" sprawdzające ćwiczone na zajęciach umiejętności programowania dla platformy .NET
(ISs1: W1-W3, U1, AiRs1: W1 i U2, FTs2: W1 i U1).
Kryteria ocen:
50-60% - ocena: 3
60-70% - ocena: 3+
70-80% - ocena: 4
80-90% - ocena: 4+
90-100% - ocena 5
Literatura
Książki dotyczące języka C#:
0. Dokumentacja MSDN
1. Strony WWW dot. C# i .NET (w tym StackOverflow)
2. J. Matulewski, "Visual Studio 2017" (Helion)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: