Chemia obliczeniowa 0600-S2-O-PCT
1. Podstawy systemu operacyjnego Linux.
2. Edytor tekstu vi.
3. Podstawy programu obliczeniowego Gamess:
a) ogólne wymagania programu
b) struktura pliku inputowego
c) określanie grupy punktowej cząsteczek
d) podstawowe komendy programu obliczeniowego Gamess
e) egzekucja zadań
f) podstawowe błędy użytkownika
4. Określanie geometrii cząsteczki (współrzędne kartezjańskie i macierz Z)
5. Struktura pliku outputowego.
6. Podstawy programu graficznego Molden.
a) Molden jako edytor macierzy Z
b) Molden jako pomoc w wizualizacji wyników
7. Obliczenia energii całkowitej układu (obliczenia SP).
8. Optymalizacja geometrii cząsteczki.
9. Analiza wibracyjna (częstości)
10. Korzystanie z baz funkcyjnych
a) bazy z biblioteki własnej programu
b) wpisywanie bazy funkcyjnej ze źródła zewnętrznego
c) modyfikacja bazy funkcyjnej
d) wpływ bazy funkcyjnej na uzyskane wyniki
11. Obliczenia w ramach metody Hartree-Focka
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę (na podstawie oceny pracy na pracowni, aktywności, projektów własnych i możliwych krótkich sprawdzianów).
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Strona internetowa programu Gamess:
https://www.msg.chem.iastate.edu/gamess/index.html
2. Strona do ćwiczenia wyznaczania grupy punktowej cząsteczki:
https://symotter.org/
3. Strona internetowa programu Molden:
https://www.theochem.ru.nl/molden/
4. Strona z bazami funkcyjnymi:
https://www.basissetexchange.org/
Literatura uzupełniająca:
F. Jensen, Introduction to Computational Chemistry, Wiley, Germany, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: