Wyroby medyczne z wykorzystaniem naturalnych substancji
0600-S1-CM-PW7b-WMWN
Wykład:
Wykład obejmuje zaznajomienie z definicją wyrobów medycznych, wskazując na różnice między wyrobami a innymi typami produktów. Studenci zapoznają się z rodzajami oraz klasami wyrobów medycznych, a także normami i dyrektywami związanymi ze wprowadzeniem wyrobów medycznych na rynek.
Laboratorium:
Rozkład zajęć:
1). Zapoznanie z podstawowymi metodami izolacji i oczyszczania substancji.
2). Otrzymywanie żelu do elektrod EKG
3). Otrzymywanie opatrunku hydrożelowego.
4). Otrzymywanie opatrunku transdermalnego z dodatkiem naturalnych substancji aktywnych.
5). Otrzymanie syropu prawoślazowego.
6). Otrzymanie pomadki ochronnej.
7). Pracownia odróbkowa i zaliczeniowa.
|
W cyklu 2023/24L:
Wykład: Wykład obejmuje zaznajomienie z definicją wyrobów medycznych, wskazując na różnice między wyrobami a innymi typami produktów. Studenci zapoznają się z rodzajami oraz klasami wyrobów medycznych, a także normami i dyrektywami związanymi ze wprowadzeniem wyrobów medycznych na rynek.
Laboratorium: Rozkład zajęć: 1). Zapoznanie z podstawowymi metodami izolacji i oczyszczania substancji. 2). Otrzymywanie żelu do elektrod EKG 3). Otrzymywanie opatrunku hydrożelowego. 4). Otrzymywanie opatrunku transdermalnego z dodatkiem naturalnych substancji aktywnych. 5). Otrzymanie syropu prawoślazowego. 6). Otrzymanie pomadki ochronnej. 7). Pracownia odróbkowa i zaliczeniowa.
.
|
W cyklu 2024/25L:
Wykład: Wykład obejmuje zaznajomienie z definicją wyrobów medycznych, wskazując na różnice między wyrobami a innymi typami produktów. Studenci zapoznają się z rodzajami oraz klasami wyrobów medycznych, a także normami i dyrektywami związanymi ze wprowadzeniem wyrobów medycznych na rynek.
Laboratorium: Rozkład zajęć:: 1). Zapoznanie z podstawowymi metodami izolacji i oczyszczania substancji. 2). Otrzymywanie żelu do elektrod EKG 3). Otrzymywanie opatrunku hydrożelowego. 4). Otrzymywanie opatrunku transdermalnego z dodatkiem naturalnych substancji aktywnych. 5). Otrzymanie syropu prawoślazowego. 6). Otrzymanie pomadki ochronnej. 7). Pracownia odróbkowa i zaliczeniowa.
|
W cyklu 2025/26L:
Wykład: Wykład obejmuje zaznajomienie z definicją wyrobów medycznych, wskazując na różnice między wyrobami a innymi typami produktów. Studenci zapoznają się z rodzajami oraz klasami wyrobów medycznych, a także normami i dyrektywami związanymi ze wprowadzeniem wyrobów medycznych na rynek.
Laboratorium: Rozkład zajęć:: 1). Zapoznanie z podstawowymi metodami izolacji i oczyszczania substancji. 2). Otrzymywanie żelu do elektrod EKG 3). Otrzymywanie opatrunku hydrożelowego. 4). Otrzymywanie opatrunku transdermalnego z dodatkiem naturalnych substancji aktywnych. 5). Otrzymanie syropu prawoślazowego. 6). Otrzymanie pomadki ochronnej. 7). Pracownia odróbkowa i zaliczeniowa.
|
Całkowity nakład pracy studenta
1. 10h wykład, 35h laboratorium, 8h konsultacji, tj. 53 godzin kontaktowych,
2. 35h praca indywidualna,
3. 37h czas wymagany do przygotowania w procesie oceniania,
4. Łączny nakład pracy studenta to 125 godzin
125h:25h/ECTS=5 ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
W1: dysponuje wiedzą z zakresu głównych działów chemii, posługuje się odpowiednią terminologią i nomenklaturą - K_W01.
W2: zna teoretyczne i praktyczne aspekty metod, technik i narzędzi badawczych wykorzystywanych w analizach chemicznych i biologicznych – K_W04.
W3: zna podstawowe metody syntezy, izolowania i analizy związków chemicznych, w tym biologicznie aktywnych – K_W05.
W4: zna relacje pomiędzy strukturą i aktywnością związków chemicznych, w tym związków biologicznie czynnych – K_W06.
W5: posiada wiedzę dotyczącą przepisów i zasad bezpiecznej pracy w laboratorium, oraz regulacje prawne dotyczące substancji toksycznych i ich przechowywania oraz oznakowania – K_W09.
W6: dysponuje wiedzą pozwalającą na zrozumienie podstawowych problemów związanych z tematyką kierunku studiów - K-W11.
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: potrafi analizować i rozwiązywać problemy chemiczne i biologiczne w oparciu o zdobytą wiedzę -K_U01
U2: potrafi zaplanować eksperyment i wykorzystać aparaturę służącą do realizacji określonego zadania badawczego-K_U04
U3: stosuje podstawowe metody analityczne wykorzystywane w naukach chemicznych i biomedycznych oraz potrafi opracować wyniki eksperymentalne - K_U05.
U4: potrafi przeprowadzić syntezę i analizę związków chemicznych, w tym biologicznie aktywnych - K_U06.
U5:potrafi określić budowę oraz funkcje związków wielkocząsteczkowych występujących w organizmach żywych – K_U07.
U6: potrafi samodzielnie oraz w grupie poszerzać wiedzę z zakresu wybranej specjalizacji – K_U09.
U7: rozumie i ocenia zagrożenia dla zdrowia i życia człowieka oraz etyczne uwarunkowania wybranej specjalizacji – K_U010
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: rozumie konieczność ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych - K_K01.
K2: potrafi organizować pracę, dąży do realizacji powierzonych zadań – K_K02.
K3: potrafi odpowiednio określić priorytety w celu zaplanowania i realizacji określonego zadania– K_K03.
K4: zna oraz przestrzega zasady i normy, dba o zdrowie i środowisko naturalne– K_K05.
K5: rozumie etyczne i społeczne aspekty praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności – K_K06.
Metody dydaktyczne
Wykład:
Wykład konwencjonalny z wykorzystaniem technik multimedialnych.
Laboratorium:
Samodzielna praca laboratoryjna, metoda eksperymentu.
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- obserwacji
- laboratoryjna
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
Znajomość podstaw chemii ogólnej i organicznej.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład: zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji – W1-W3, U1-U6.
Laboratorium: zaliczenie na podstawie wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych i opracowań, kolokwium końcowe – W1-W3, U1-U6, ocena ciągła studenta w czasie zajęć - U1-U6, K1-K7.
Praktyki zawodowe
Literatura
1. Bogumił Przeździak, Krzysztof Gieremek, Marek Woźniewski, Szymon Janicki. Wyroby Medyczne. Zaopatrzenie Indywidualne. PZWL
2. Stefan Poździoch. USTAWA O WYROBACH MEDYCZNYCH. KOMENTARZ. Wolters Kluwer Polska SA.
3. Paulina Pszczółkowska Tadeusz Sikora. Jakość wyrobu medycznego jako deteminanta jego wyboru. Difin 2020.
|
W cyklu 2023/24L:
1. Bogumił Przeździak, Krzysztof Gieremek, Marek Woźniewski, Szymon Janicki. Wyroby Medyczne. Zaopatrzenie Indywidualne. PZWL 2. Stefan Poździoch. USTAWA O WYROBACH MEDYCZNYCH. KOMENTARZ. Wolters Kluwer Polska SA. 3. Paulina Pszczółkowska Tadeusz Sikora. Jakość wyrobu medycznego jako deteminanta jego wyboru. Difin 2020.
|
W cyklu 2024/25L:
1. Bogumił Przeździak, Krzysztof Gieremek, Marek Woźniewski, Szymon Janicki. Wyroby Medyczne. Zaopatrzenie Indywidualne. PZWL 2. Stefan Poździoch. USTAWA O WYROBACH MEDYCZNYCH. KOMENTARZ. Wolters Kluwer Polska SA. 3. Paulina Pszczółkowska Tadeusz Sikora. Jakość wyrobu medycznego jako deteminanta jego wyboru. Difin 2020.
|
W cyklu 2025/26L:
1. Bogumił Przeździak, Krzysztof Gieremek, Marek Woźniewski, Szymon Janicki. Wyroby Medyczne. Zaopatrzenie Indywidualne. PZWL 2. Stefan Poździoch. USTAWA O WYROBACH MEDYCZNYCH. KOMENTARZ. Wolters Kluwer Polska SA. 3. Paulina Pszczółkowska Tadeusz Sikora. Jakość wyrobu medycznego jako deteminanta jego wyboru. Difin 2020.
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: