Materia i energia 0600-OG-MiE
Przedmiot adresowany do studentów pragnących poszerzyć swą wiedzę o zagadnienia związane z przepływem energii i obiegiem materii („źródła”, przemiany), historią Ziemi, składnikami środowiska.
Główne tematy:
1. Energia i materia („źródła”, przemiany)
2. Obieg materii i przepływ energii w przyrodzie
3. Podstawy termodynamiki chemicznej (dla nie-chemików)
4. II zasada termodynamiki, czyli natura lubi bałagan
5. Historia Ziemi
6. Fale elektromagnetyczne
7. Luminescencja i luminofory
8. Efekt cieplarniany
9. Zapylenie atmosfery – charakterystyka i geneza
10. O nanomateriałach trochę inaczej
11. Jak działają baterie?
|
W cyklu 2022/23L:
Przedmiot adresowany do studentów pragnących poszerzyć swą wiedzę o zagadnienia związane z przepływem energii i obiegiem materii („źródła”, przemiany), historią Ziemi, składnikami środowiska. |
W cyklu 2023/24L:
Przedmiot adresowany do studentów pragnących poszerzyć swą wiedzę o zagadnienia związane z przepływem energii i obiegiem materii („źródła”, przemiany), historią Ziemi, składnikami środowiska. |
W cyklu 2025/26L:
Przedmiot adresowany do studentów pragnących poszerzyć swą wiedzę o zagadnienia związane z przepływem energii i obiegiem materii („źródła”, przemiany), historią Ziemi, składnikami środowiska. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- opis
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opowiadanie
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
P.W. Atkins, Chemia fizyczna, PWN
L. Jones, P.W Atkins, Chemia ogólna, PWN
P. O’Neill, Chemia środowiska, PWN
G.W. vanLoon, S.J. Duffy, Chemia środowiska, PWN
Uwagi
|
W cyklu 2022/23L:
brak |
W cyklu 2023/24L:
brak |
W cyklu 2025/26L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: