Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0031
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Training of Coping with Stress and Assertive Attitude 9000-OG-BK-RK-TSA
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 15 godz.):
- udział w ćwiczeniach
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (10 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń – 4 h
- indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat (esej) - 6 h
Łącznie: 25 godz. (1 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) - zna definicję stresu i asertywności
- charakteryzuje mechanizm stresowy, schemat reakcji na stres oraz proces uważnej reakcji na stres
- wymienia przyczyny oraz objawy/skutki stresu
- charakteryzuje techniki radzenia sobie ze stresem
- opisuje zachowania asertywne i nieasertywne (dominujące i uległe)
- zna prawa asertywności
- przedstawia przyczyny i skutki zachowań nieasertywnych
- opisuje zyski i straty będące efektem stosowania zachowań nieasertywnych i asertywnych
- charakteryzuje techniki asertywne
Learning outcomes - skills
(in Polish) - wykorzystuje mechanizm stresowy oraz proces uważnej reakcji na stres w celu poradzenia sobie w sytuacjach stresowych
- potrafi przedstawić przyczyny i skutki stresu
- poznaje siebie pod kątem stresu (przyczyny, objawy)
- potrafi rozróżnić konstruktywne metody radzenia sobie ze stresem od destruktywnych/ nieefektywnych
- wykorzystuje różnorodne techniki, by poradzić sobie ze stresem
- umie pracować pod presją czasu
- pracuje efektywnie w trudnych warunkach
- wykonuje kilka zadań jednocześnie
- kontroluje własne emocje
- potrafi szybko wznowić działanie po porażkach
- charakteryzuje zachowania asertywne, dominujące i uległe
- stosuje prawa asertywności
- rozpoznaje przyczyny i skutki zachowań nieasertywnych (dominujących/agresywnych i uległych)
- przedstawia zyski z zachowań asertywnych i straty z zachowań nieasertywnych
- poznaje poziom swojej asertywności
- stosuje techniki asertywne w odniesieniu do konkretnej sytuacji i osoby
- wyraża w sposób bezpośredni i otwarty własne oczekiwania, prośby i potrzeby
- potrafi stawiać granice
- wyraża negatywne uczucia
- wyraża swoje opinie
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Zajęcia w całości poświęcone są rozwijaniu kompetencji społecznych – odporność na stres oraz asertywność. Uczestnik ma świadomość znaczenia rozwoju powyższych kompetencji w znalezienie pracy oraz w radzeniu sobie w sytuacjach stresowych i budowaniu postawy asertywnej.
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne podające:
- opis
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące:
- ćwiczeniowa
Expository teaching methods
- discussion
- description
- description
Exploratory teaching methods
- practical
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: | Term 2023/24L: |
Bibliography
Term 2024/25L:
None |
Notes
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: