Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0916
ECTS credits:
4
Language:
English
Organized by:
Centre for Specialised Languages in Medicine
(for:
Faculty of Pharmacy)
English 4800-WF-far-ja-3-Z
This course has not yet been described...
|
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
udział w wykładach: 0 godzin
udział w ćwiczeniach: 150 godzin (po 40 godzin w semestrze II, III i IV oraz 30 godzin semestrze V)
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 150 godzin, co odpowiada 6 punktom ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studentów/ek:
udział w wykładach: 0 godzin
udział w ćwiczeniach: 150 godzin
wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek: 30 godzin
wymagane powtórzenie materiału: 30 godzin
przygotowanie do kolokwium i udział w kolokwium: 20 godzin
przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 20 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 250 godzin, co odpowiada 10 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
– czytanie wskazanego piśmiennictwa naukowego: 38 godzin
– udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem opracowań badań naukowych): 12 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i uczestnictwa w procesie oceniania:
wymagane powtórzenie materiału: 30 godzin
przygotowanie do kolokwium i udział w kolokwium: 20 godzin
przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 20 godzin
5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Rok I sem. II
W1: Zna angielskie słówka i zwroty przydatne w kontaktach z pacjentem w aptece.
W2: Zna słownictwo w języku angielskim opisujące rodzaje leków, ich postać oraz drogę ich podania.
W3: Zna terminologię w zakresie dziedziny nauk farmaceutycznych w języku angielskim, a w szczególności słownictwo dotyczące zawodu farmaceuty
Rok II sem. III
W1: Zna angielskie słownictwo opisujące układ oddechowy oraz związane z nim choroby i leki.
W2: Zna słownictwo w j. angielskim odnoszące się do układu krwionośnego; nazwy chorób i rodzaj stosowanych nasercowych leków.
W3: Zna słownictwo w j. angielskim dotyczące informacji dla pacjenta zawartych w ulotkach do leków.
Rok II sem, IV
W1: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące układ pokarmowy oraz powiązane z nim choroby i leki.
W2: Zna terminologię angielską dotyczącą układu dokrewnego oraz jego choroby i leki.
W3: Zna słownictwo w j. angielskim odnoszące się do układu moczowego oraz związane z nim choroby i sposoby leczenia z zastosowaniem odpowiednich leków.
Rok III sem. V
W1: Zna słownictwo w j. angielskim opisujące formy antykoncepcji.
W2: Zna słownictwo w j. angielskim dotyczące chorób dzieci
W3: Zna słownictwo w j. angielskim dotyczące zestawu pierwszej pomocy oraz leków stosowanych w podróży.
W4: Zna słownictwo przydatne w pracy w laboratorium.
W5: Zna terminologię w j. angielskim opisującą pierwiastki chemiczne
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Posiada umiejętności językowe w zakresie dziedziny nauk farmaceutycznych – K.E.U32
U2: Porozumiewa się z pacjentem w języku angielskim na poziomie B2+ Europejskiego Systemu opisu Kształcenia Językowego -K_E.U32
U3: Potrafi prowadzić rozmowę w języku angielskim w środowisku pracy z pacjentami i współpracownikami. (K_EU32)
U4: Potrafi stosować specjalistyczne słownictwo i wyrażenia w j. angielskim z zakresu farmacji (K_EU32)
U5: Potrafi czytać ze zrozumieniem anglojęzyczną literaturę fachową oraz formułować wnioski w języku angielskim z własnych pomiarów lub obserwacji; (K_K2, K_K7, K_K8)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Ma świadomość konieczności ciągłego uzupełniania wiedzy językowej w zakresie wykonywanego zawodu i samokształcenia – K2
K2: Korzysta z różnych źródeł informacji o lekach, w tym w języku obcym, i krytycznie interpretuje te informacje – K7
K3: Jest gotów do formułowania w języku obcym wniosków z własnych pomiarów i obserwacji – K8
Teaching methods
(in Polish) - analiza tekstów: czytanie, tłumaczenie, wymowa
- prezentacje
- referaty
- konwersacje
- słuchowiska
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- classic problem-solving
- situational
- case study
- classic problem-solving
- situational
- case study
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student/ka rozpoczynający/a kurs zna język angielski na poziomie B1+ (B1+ według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego).
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Notes
|
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: