Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0231
ECTS credits:
unknown
Language:
English
Organized by:
Centre for Specialised Languages in Medicine
(for:
Faculty of Health Sciences)
Foreign Language: English 4800-NoZ-poljausm2-Z
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w lektoracie: 90 godzin (po 30 godzin w I, II i III semestrze)
- konsultacje: 3 godziny (po 1 godzinie w każdym semestrze)
- przeprowadzenie egzaminu pisemnego: 1 godzina (w trzecim semestrze)
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 94 godziny, co odpowiada 3,76 punktom ECTS (1,33 pkt ECTS/semestr; 1 punkt ECTS=25 godzin)
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w lektoracie: 90 godzin
- przygotowanie do lektoratu: 30 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 7 godzin
- konsultacje: 3 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 11 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 8 + 1 = 9 godzin
Łączny nakład pracy studenta (przez trzy semestry) wynosi 150 godzin, co odpowiada 6 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 11 godzin (0,4 punktu ECTS)
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 8 + 1 = 9 godzin (0,4 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS
5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Rok I, semestr I
W1. Zna terminologię w j. angielskim, związaną z zawodem położnej, zakresem opieki, kwalifikacjami i umiejętnościami oraz zwroty pomocne w rozmowie o pracę
W2. Zna nazewnictwo w j. angielskim związane z funkcjonowaniem oddziałów szpitalnych specjalizujących się w opiece nad kobietami i noworodkami
W3. Zna terminologię w j. angielskim związaną z budową i funkcjonowaniem męskiego i żeńskiego układu rozrodczego oraz mechanizmem prawidłowego porodu i funkcją łożyska
W4. Zna terminologię w j. angielskim opisującą objawy ‘baby blues’ i depresji poporodowej
Rok I, semestr II
W1. Zna terminologię w j. angielskim, związaną ze zbieraniem wywiadu medycznego i społecznego oraz opieką przedporodową – planowaniem ciąży i zdrowiem kobiety
W2. Zna nazewnictwo w j. angielskim związane z zespołem napięcia przedmiesiączkowego, menstruacją, niepłodnością i metodami jej leczenia
W3. Zna terminologię w j. angielskim związaną z przebiegiem prawidłowej ciąży, odżywianiem, wsparciem psychologicznym
W4. Zna terminologię w j. angielskim opisującą wybrane komplikacje u matki i płodu oraz objawy poronienia
Rok II, semestr III
W1. Zna terminologię w j. angielskim, związaną z pozycjami porodowymi, komplikacjami podczas porodu i cięciem cesarskim
W2. Zna nazewnictwo w j. angielskim związane z karmieniem piersią
W3. Zna terminologię w j. angielskim związaną z chorobami ogólnymi i ginekologicznymi
W4. Zna terminologię w j. angielskim opisującą mity i fakty na temat szczepionek
Learning outcomes - skills
(in Polish) Rok I, semestr I
U1. Potrafi analizować piśmiennictwo medyczne w j. angielskim
U2: Potrafi porozumiewać się w języku angielskim na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. (A.U25)
U3: Potrafi stosować słownictwo specjalistyczne w języku angielskim i prowadzić rozmowę na tematy związane z wykonywanym zawodem, w szczególności w sytuacji rozmowy o pracę, w rozmowie o łożysku i depresji poporodowej oraz w sytuacji, gdy pacjentka potrzebuje instrukcji
Rok I, semestr II
U1. Potrafi analizować piśmiennictwo medyczne w j. angielskim
U2: Potrafi porozumiewać się w języku angielskim na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. (A.U25)
U3: Potrafi stosować słownictwo specjalistyczne w języku angielskim i prowadzić rozmowę na tematy związane z wykonywanym zawodem, w szczególności potrafi: zadawać pytania, używać wyrażeń pomocnych w okazywaniu wsparcia w ciąży, porodzie i poronieniu oraz przekazywać wiedzę na tematy związane z przebiegiem ciąży prawidłowej i dokonywać wstępnej oceny stanu pacjentki.
Rok II, semestr III
U1. Potrafi analizować piśmiennictwo medyczne w j. angielskim
U2: Potrafi porozumiewać się w języku angielskim na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. (A.U25)
U3: Potrafi stosować słownictwo specjalistyczne w języku angielskim i prowadzić rozmowę na tematy związane z wykonywanym zawodem, w szczególności potrafi: tłumaczyć powody i konsekwencje powikłań okołoporodowych, mówić o poszczególnych pozycjach porodowych, przekazywać rekomendacje dotyczące karmienia piersią oraz rozmawiać o chorobach i szczepieniach
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Wykazuje nawyk okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu położnej i solidarność zawodową (K3)
Teaching methods
(in Polish) Lektorat
• dyskusja
• studium przypadku
• formy dramy
• gra dydaktyczna
• symulacja
• rozwiązywanie problemów
• praca z tekstem
• metody eksponujące: film, słuchowisko, inscenizacja
Observation/demonstration teaching methods
- drama
- staging
- simulation (simulation games)
- staging
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- description
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- situational
- brainstorming
- round table
- case study
- classic problem-solving
- situational
- brainstorming
- round table
- case study
- classic problem-solving
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- games and simulations
- methods referring to authentic or fictitious situations
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- games and simulations
- methods referring to authentic or fictitious situations
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Znajomość j. angielskiego na poziomie B2 oraz podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu położnictwa w języku angielskim.
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: