Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0532
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Earth Sciences and Spatial Management
Tourism region of the world (Sub-Saharan Africa) 2800-RTS-AS-TIR-2-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):
- udział w wykładach - 10
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
- przygotowanie do zajęć - 5
- czytanie literatury - 10
- przygotowanie projektu - 10
Łącznie: 35 godz. (1 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1. ma wiedzę w zakresie złożoności i specyfiki turystyki kulturowej, przyrodniczej i geoturystyki na obszarze Afryki Subsaharyjskiej; (K_W03;W05);
W2. rozumie wpływ czynników społecznych, historycznych, etnograficznych na powstanie atrakcyjności kulturowo-turystycznej omawianego obszaru (K_W03);
W3. zna źródła literaturowe i internetowe niezbędne do tworzenia ofert turystyki na terenie Afryki Subsah. (K_W07;W09)
W4. Rozumie specyfikę rasową, etniczną, polityczną, gospodarczą i kulturową wybranych obszarów (K_W07;W09)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1: potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą, historii, etnografii, turystyki w tworzeniu produktów, które umożliwiają zdobycie doświadczenia i planowanie pracy zawodowej – K_U05, K_U10
U2: Analizuje cechy specyficzne regionu kulturowego Afryki Subsaharyjskiej i wskazuje zachodzące w nich przemiany kulturowe – K_U05, K_U07, K_U10
U3: rozumie potrzebę ochrony dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego w celu zachowania bazy turystyki w kontekście ekonomicznego rozwoju regionu Afryki Subsaharyjskiej;
U4: - wykorzystuje dostępne źródła informacji w języku angielskim, w tym źródła elektroniczne w celu stworzenia produktu turystycznego –trasy turystycznej;
U5 pogłębia wiedzę poprzez samodzielne poszukiwania w źródłach literaturowych i internetowych – K_U05.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K1: Ma świadomość różnic rasowych, etnicznych, kulturowych, religijnych i społecznych – K_K03, K_K10 (efekt kierunkowy)
K2: Postrzega dziedzictwo Afryki Subsaharyjskiej jako wspólne dobro w kontekście dziedzictwa kulturowego ludzkości;
K3 kształtuje w sobie postawy tolerancji wobec odmiennych kultur, religii i postaw życiowych – K_K03, K_K10;
K4: Jest świadomy złożoności świata społecznego i wrażliwy na zróżnicowanie kulturowe - K_K06
K5: aktywnie i efektywnie współpracuje w zespole.
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne podające:
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pokaz multimedialny,
Metody dydaktyczne poszukujące:
- dyskusja problemowa (elementy)
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- narration
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- project work
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
elective course
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: