Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 1015
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Earth Sciences and Spatial Management
Basics of the recreation industry 2800-PRTIR-1-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: (wykłady – 15h, ćwiczenia – 15h, konsultacje – 5h) - 35h.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu (wykonanie projektu scenariusza zajęć, referatu, prezentacji) - 40h.
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (w egzaminach) - 25h.
Łącznie 100 godzin.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student zna formy rekreacji oraz czynniki i bariery rozwoju rekreacji (K_W01).
W2: Ma wiedzę dotyczącą istoty rekreacji fizycznej, jej funkcji i znaczenia w różnych okresach ontogenezy (K_W02).
W3: Posiada wiadomości o roli rekreacji fizycznej w promocji zdrowia i profilaktyce chorób cywilizacyjnych (K_W02, K_W13).
W4: Posiada wiedzę związaną z organizacją i bezpieczeństwem imprez rekreacyjnych (K_W03, K_W10).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Posiada umiejętność określenia celów, zadań i roli rekreacji ruchowej w zależności od potrzeb i oczekiwań człowieka (K_U05).
U2: Potrafi dokonać oceny skutków i korzyści uczestnictwa w rekreacji (K_U05).
U3: Wykorzystuje znajomość zasad bezpieczeństwa i higieny podczas konstruowania zajęć rekreacyjnych (K_U09).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Udziela rad i wskazówek dotyczących zachowań promujących zdrowie, (K_K03).
K2: Wdraża i manifestuje zasady zdrowego, aktywnego stylu życia (K_K07).
K3: Uczestniczy w działaniach zespołowych (K_K02).
Teaching methods
(in Polish) Wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, projekt, referat, prezentacja
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- discussion
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- discussion
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- seminar
- practical
- project work
- case study
- presentation of a paper
- seminar
- practical
- project work
- case study
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- integrative methods
- games and simulations
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- integrative methods
- games and simulations
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2023/24Z: | Term 2022/23Z: | Term 2024/25Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: