Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0239
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Earth Sciences and Spatial Management
Persuasive communication 2800-KPER-TIRX-3-S1
This course has not yet been described...
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1) Godziny realizowane przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego: 15 godzin;
2) Godziny realizowane przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego w ramach indywidualnych konsultacji: 2 godziny;
3) Indywidualna praca uczestnika zajęć: bieżące przygotowanie do zajęć oraz zapoznanie się z materiałami udostępnionymi na platformie Moodle: 10 godzin.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: student charakteryzuje składniki aktu komunikacyjnego oraz funkcje wypowiedzi;
W2: student wyjaśnia pojęcia perswazji i manipulacji;
W3: student podaje zasadnicze właściwości komunikatów perswazyjnych;
W4: student wymienia środki służące przekonywaniu, zna typologię argumentów;
W5: student wie, w jaki sposób różnice kulturowe mogą wpływać na komunikowanie się ludzi.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: student wykorzystuje poprawną argumentację w celu skutecznego przekonywania;
U2: student rozpoznaje środki służące manipulacji językowej;
U3: student dostrzega i formułuje problemy związane z oceną etyczną komunikatów o funkcji nakłaniającej.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: student zwiększa swoje kompetencje interpersonalne dzięki poznaniu zasad udanej komunikacji językowej i ćwiczeniom służącym opanowaniu umiejętności z tym związanych;
K2: student umie skutecznie przekonywać odbiorcę, zachowując zasady etyki wypowiedzi;
K3: student umie bronić się przed manipulacją językową stosowaną przez innych uczestników aktu komunikacji;
K4: student zyskuje kompetencje związane z komunikowaniem się z ludźmi o różnej przynależności kulturowej.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- discussion
- narration
- description
- participatory lecture
- discussion
- narration
- description
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- observation
- practical
- brainstorming
- panel
- classic problem-solving
- observation
- practical
- brainstorming
- panel
- classic problem-solving
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- evaluative methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- integrative methods
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- integrative methods
- methods developing reflexive thinking
Type of course
elective course
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Course coordinators
Bibliography
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: