Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0239
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Earth Sciences and Spatial Management
Persuasive communication 2800-KPER-GIX-1-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1) Godziny realizowane przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego: 15 godzin;
2) Godziny realizowane przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego w ramach indywidualnych konsultacji: 5 godzin;
3) Indywidualna praca uczestnika zajęć: bieżące przygotowanie do zajęć oraz zapoznanie się z materiałami udostępnionymi na platformie Moodle: 30 godzin.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: student charakteryzuje składniki aktu komunikacyjnego oraz funkcje wypowiedzi;
W2: student wyjaśnia pojęcia perswazji i manipulacji;
W3: student podaje zasadnicze właściwości komunikatów perswazyjnych;
W4: student wymienia środki służące przekonywaniu, zna typologię argumentów;
W5: student wie, w jaki sposób różnice kulturowe mogą wpływać na komunikowanie się ludzi.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: student wykorzystuje poprawną argumentację w celu skutecznego przekonywania;
U2: student rozpoznaje środki służące manipulacji językowej;
U3: student dostrzega i formułuje problemy związane z oceną etyczną komunikatów o funkcji nakłaniającej.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: student zwiększa swoje kompetencje interpersonalne dzięki poznaniu zasad udanej komunikacji językowej i ćwiczeniom służącym opanowaniu umiejętności z tym związanych;
K2: student umie skutecznie przekonywać odbiorcę, zachowując zasady etyki wypowiedzi;
K3: student umie bronić się przed manipulacją językową stosowaną przez innych uczestników aktu komunikacji;
K4: student zyskuje kompetencje związane z komunikowaniem się z ludźmi o różnej przynależności kulturowej.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- narration
- description
- problem-based lecture
- discussion
- narration
- description
- problem-based lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- observation
- brainstorming
- practical
- panel
- classic problem-solving
- case study
- brainstorming
- practical
- panel
- classic problem-solving
- case study
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- integrative methods
- cooperation-based methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
- exchange and discussion methods
- integrative methods
- cooperation-based methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
Type of course
elective course
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: