Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0532
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Earth Sciences and Spatial Management
Management of soil resources 2800-GZG-GP-1-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli 34 h:
- 15 h wykładu
- 15 h ćwiczeń
- 4 h konsultacje
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną: 10 h
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: 10 h
Łącznie: 54 h = 2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat procesów i struktur przyrodniczych, ich przyczyn, przebiegu i konsekwencji, w kontekście zasobów glebowych; zna organizację i funkcjonowanie gleb; rozumie zmiany i zagrożenia pedosfery powodowane działalnością człowieka; tłumaczy uwarunkowania glebowo-geograficzne działalności człowieka w przestrzeni; identyfikuje bariery w relacji człowiek – środowisko przyrodnicze, posiada wiedzę na temat przemian i ochrony krajobrazu z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju oraz geo- i bioróżnorodności – K_W02
W2: Posiada wiedzę na temat społecznych i ekonomicznych uwarunkowań gospodarki przestrzennej, w aspekcie użytkowania zasobów glebowych; posiada niezbędny zasób informacji dotyczący metod analizy procesów społeczno-demograficznych i gospodarczych, służącej podejmowaniu racjonalnych decyzji przestrzennych; posiada wiedzę o roli zasobów glebowych w strukturach i funkcjonowaniu miast i wsi w systemach osadniczych, a także na temat rozwoju obszarów wiejskich – K_W03
W3: nabył podstawy wiedzy kartograficznej i geodezyjnej w zakresie klasyfikacji gleb; dysponuje wiedzą na temat dostępności, sposobów pozyskiwania i wizualizacji danych o zasobach glebowych, metod analizy struktur i procesów zachodzących w środowisku glebowym, w aspekcie przyrodniczym i społeczno-gospodarczym – K_W05
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: dostrzega oraz interpretuje procesy zachodzące w pedosferze, wyjaśnia ich przyczyny i konsekwencje zróżnicowania pokrywy glebowej; dostrzega aspekty geograficzne, systemowe i pozatechniczne zadań planistycznych – K_U01
U2: Wykorzystuje dane o glebach w przygotowaniu dokumentów na temat oddziaływania inwestycji na środowisko – K_U02
U3: Analizuje i interpretuje zachodzące w przestrzeni zjawiska związane z uwarunkowaniami glebowymi w gospodarce przestrzennej – K_U02
U4: Umie przygotować pisemne opracowania wybranych problemów związanych z glebami w gospodarce przestrzennej oraz je referować, wykorzystując język naukowy – K_U04
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: potrafi działać w zespole; współdziałając ze specjalistami z innych dziedzin, prezentując znaczenie gleb w gospodarce przestrzennej – K_K02
K2: postępuje etycznie, odpowiedzialnie i racjonalnie, mając świadomość skutków swojej działalności dla środowiska, w tym zwłaszcza ochrony gleb – K_K03
K3: Rozwiązuje konflikty przestrzenne zgodnie z interesem społecznym i poszanowaniem środowiska – K_K05
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- project work
- project work
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) -
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: