Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 1015
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Earth Sciences and Spatial Management
Leisure time animation and organization 2800-ACZW-TIR-1-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Nakład pracy z udziałem nauczyciela 34 godz.
Wykład -15 godzin
Ćwiczenia – 15 godz.
Konsultacja – 4 godz.
Praca własna studenta – 30 godz.
Przygotowanie do ćwiczeń – 8 godz.
Opracowanie ćwiczeń, referatów, projektów – 15 godz.
Przygotowanie do kolokwiów – 10 godz.
W sumie 97 godz.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: ma wiedzę w zakresie problematyki czasu wolnego i rekreacji, definiuje i operuje terminologią i pojęciami związanymi z tematyką kursu, a także potrafi umiejscowić problematykę kursu w obszarze nauk o kulturze fizycznej, nauk o zdrowiu i innych - K_W01, K_W02
W2: wskazuje czynniki determinujące aktywność rekreacyjną człowieka oraz wymienia motywy uczestnictwa w różnych formach animacji - KW_07
W3: charakteryzuje animację jako jedną z metod upowszechniania rekreacji oraz wymienia i charakteryzuje stosowane w niej środki i formy z uwzględnieniem zróżnicowanych grup uczestników imprez i zabaw animacyjnych - K_W11, K_W12, KW_13
W4: zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii w branży turystycznej i sportowo-rekreacyjnej - K_W14
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: przygotowuje w grupie konspekt z zaplanowanych do przeprowadzenia zabaw animacyjnych w oparciu o wiedzę metodyczną i własne przemyślenia w tym zakresie, z uwzględnieniem rozwiązań wszystkich sytuacji, które mogą utrudnić lub uniemożliwić realizację powyższych zajęć animacyjnych – K_U02, K_U03, K_U07, K_U12
U2: udziela porad w zakresie podstawowych zasad organizacji różnych form zabaw animacyjnych – K_U02, K_U03, K_U04, K_U07
U3: stosuje w praktyce przepisy bezpieczeństwa i higieny przy organizacji zajęć animacyjnych, ocenia sytuację i reaguje w sytuacjach awaryjnych podczas ich prowadzenia – K_U02, K_U04, K_U07, K_U12
U4: opracowuje program zabaw animacyjnych we wskazanej formie – K_U04, K_U07, K_U09; K_U12
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: wskazuje na korzyści wynikające z dostrzeżenia własnych luk kompetencyjnych oraz jednoczesnej potrzeby dalszego kształcenia i uzupełniania wiedzy z zakresu animacji – K_K01, K_K03
K2: wskazuje pozytywne aspekty pracy zespołowej w animacji; współdziała i pracuje w grupie przyjmując w niej różne role w trakcie prowadzenia zajęć animacyjnych – K_K02, K_K03, K_K05
K3: wykazuje kreatywność w działaniu w trakcie prowadzenia zajęć animacyjnych, wykazuje się samodzielnością oraz elastycznością w podejmowaniu decyzji w trakcie ich trwania – stosownie do sytuacji – K_K05, K_K08
K4: okazuje szacunek wobec uczestnika zajęć animacyjnych i wskazuje na korzyści wynikające z rekreacji ruchowej w profilaktyce zdrowotnej oraz ze stosowania standardów i zasad zawodowych w pracy animatora – K_K04, K_K07, K_K08
K5: wskazuje na korzyści wynikające z dbałości o własny poziom sprawności fizycznej, niezbędny do wykonywania zadań właściwych dla podjętej działalności zawodowej animatora – K_K07
Teaching methods
(in Polish) - wykład,
- konwersatorium,
- dyskusja problemowa,
- ćwiczenia praktyczne;
Observation/demonstration teaching methods
- display
- simulation (simulation games)
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- description
- problem-based lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- discussion
- problem-based lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- presentation of a paper
- experimental
- observation
- project work
- practical
- case study
- situational
- presentation of a paper
- experimental
- observation
- project work
- practical
- case study
- situational
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- games and simulations
- integrative methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- games and simulations
- integrative methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu turystyki i rekreacji oraz biomedycznych i psychopedagogicznych uwarunkowań kultury fizycznej i rozwoju człowieka a także zasad bhp.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: