Conducted in
terms:
2023/24L, 2025/26Z
ISCED code: 0312
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Political Science and Security Studies
Energy Security 2751-PL-S2-PE-BE
This course has not yet been described...
|
Term 2023/24L:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Łącznie: 2 punkty ECTS = 50 godzin
1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (1,25 ECTS ≈ 30 h):
a) Zajęcia dydaktyczne – 15 h
b) Konsultacje (bezpośrednie, online, mailowe) – 10 h
c) Omówienie wyników zadań zaliczeniowych grupowych i indywidualnych – 5 h
Razem: 30 h
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (0,75 ECTS ≈ 20 h):
a) Zapoznanie się z literaturą i materiałami źródłowymi – 10 h
b) Przygotowanie do zajęć (analiza tekstów, praca w grupach poza zajęciami) – 5 h
c) Praca nad zadaniami cząstkowymi / zaliczeniowymi – 5 h
Razem: 20 h
Łącznie 30 h +20 h =50h
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna podstawowe definicje i wymiary bezpieczeństwa energetycznego oraz rozumie jego znaczenie w systemie nauk społecznych i politycznych. K_W01 (ma pogłębioną wiedzę o charakterze nauk społecznych, w tym o polityce i administracji).
Student zna terminologię związaną z bezpieczeństwem energetycznym oraz potrafi rozróżniać główne teorie i podejścia badawcze dotyczące polityki energetycznej. K_W02 (zna zaawansowaną terminologię oraz teorie i metodologię badań w naukach o polityce).
Student rozumie relacje między aktorami polityki energetycznej (państwa, organizacje międzynarodowe, korporacje, NGO) oraz zna ich rolę w skali krajowej i międzynarodowej. K_W03 (zna relacje między strukturami i instytucjami społecznymi i politycznymi w skali krajowej i międzynarodowej).
Student posiada wiedzę o roli grup społecznych, obywateli i opinii publicznej w kształtowaniu polityki energetycznej i transformacji energetycznej. K_W04 (posiada wiedzę o roli człowieka, grup w życiu społecznym i politycznym oraz ich interakcjach z otoczeniem).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi identyfikować i analizować złożone zjawiska polityczne i społeczne związane z bezpieczeństwem energetycznym w wymiarze krajowym i międzynarodowym. K_U01 (Identyfikuje, interpretuje i wyjaśnia złożone zjawiska społeczne, w tym polityczne).
Student potrafi zastosować metody analizy (np. case study, scenariusze, analiza interesariuszy) do badania problemów związanych z polityką energetyczną i bezpieczeństwem energetycznym. K_U02 (Stosuje metody i narzędzia właściwe dla nauk o polityce).
Student korzysta z zaawansowanych sposobów wyszukiwania informacji K_U03
Student korzysta z obcojęzycznej literatury przedmiotu, w tym opracowań naukowych i danych zastanych. K_U04
Student potrafi pracować w grupie nad projektami badawczymi i symulacyjnymi, przyjmując różne role (lider, negocjator, analityk) i prezentując wspólne wyniki. K_U07 (Potrafi organizować, uczestniczyć i kierować przedsięwzięciami zespołowymi).
Student potrafi analizować i prognozować procesy polityczne związane z transformacją energetyczną oraz oceniać ich wpływ na bezpieczeństwo państw i organizacji międzynarodowych. K_U08 (Potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska polityczne w kontekście nauk o polityce i administracji).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student jest gotów do samodzielnego poszerzania wiedzy o bezpieczeństwie energetycznym i korzystania z danych potrzebnych do analizy problemów energetycznych w praktyce politycznej. K_K01 (Jest gotów do zdobywania wiedzy i danych potrzebnych w rozwiązywaniu praktycznych problemów).
Student potrafi krytycznie oceniać różne źródła informacji dotyczące polityki energetycznej i transformacji energetycznej, w tym dokumenty rządowe, raporty organizacji międzynarodowych i przekaz medialny. K_K02 (Krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i odbierane informacje).
Student jest gotów do inicjowania działań grupowych (np. projektów, debat, symulacji) ukierunkowanych na analizę i rozwiązywanie problemów w obszarze bezpieczeństwa energetycznego. K_K03 (Jest gotów do inicjowania działań na rzecz środowiska społecznego w zakresie życia politycznego).
Student rozumie znaczenie zasad etyki i odpowiedzialności społecznej w kształtowaniu polityki energetycznej i jest gotów stosować je w pracy zespołowej. K_K04 (Jest gotów do przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej).
Teaching methods
(in Polish) 1. Miniwykład problemowy – krótkie wprowadzenie do tematu (definicje, teorie, przykłady), służące uporządkowaniu wiedzy studentów i przygotowaniu do pracy warsztatowej.
2. Dyskusja moderowana – wspólne omawianie zagadnień i problemów energetycznych z aktywnym udziałem studentów
3. Praca w grupach (warsztatowa)
4. Metoda studium przypadku (case study)
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- Oxford
- case study
- practical
- SWOT
- classic problem-solving
- case study
- practical
- SWOT
- classic problem-solving
Online teaching methods
- games and simulations
Prerequisites
(in Polish) Brak wymagań wstępych
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2025/26Z: |
Bibliography
|
Term 2023/24L:
None |
Notes
|
Term 2023/24L:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: