Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0223
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Political Science and Security Studies
Proffesional Ethics of Civil Service Officials 2751-BW-S1-2-EZFP
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 60 godzin, w tym:
- 15 godzin - aktywne uczestnictwo w zajęciach konwersatoryjnych (0,5 ECTS)
- 15 godzin - lektura tekstów obowiązkowych i przygotowywanie się do zajęć (0,5 ECTS)
- 15 godzin - wybór lektury egzaminacyjnej i samodzielne studia nad wybraną lekturą (0,5 ECTS)
- 15 godzin - przygotowywanie się do ustnego kolokwium z lektury, przygotowanie konspektu egzaminacyjnego i rozmowa na temat lektury podczas dyżuru prowadzącego (0,5 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W_1 - Student ma pogłębioną wiedzę o etyce funkcjonariusza publicznego oraz koncepcjach etycznych tworzonych w dziejach filozofii i etyki, które dotyczą działalności w sferze publicznej - K_W01.
W_2 - Student ma podstawową wiedzę o głównych ideach etycznych stanowiących podstawę myślenia o miejscu etyki i moralności w świecie publicznym i życiu zawodowym oraz różnych aspektach obecności zagadnień i refleksji moralnej w życiu społecznym, politycznym, gospodarczym i zawodowym - K_W04.
W_3 - Student ma podstawową wiedzę o funkcjonariuszu publicznym jako podmiocie moralnym życia politycznego oraz jako członku wspólnoty; rozumie zasady nawiązywania, kształtowania, zmiany i rozwiązywania różnych relacji podmiotowych, w tym zwłaszcza z zakresu stosunków politycznych, jak również relacji z innymi podmiotami życia politycznego – K_W08.
W_4 - Student ma podstawową wiedzę porównawczą w zakresie historycznego rozwoju europejskiej etyki funkcjonariuszy publicznych oraz o źródłach ideowych różnych sposobów myślenia o etyce i moralności publicznej– K_W06
Learning outcomes - skills
(in Polish) U_1 - Student potrafi prawidłowo interpretować problemy moralne i etyczne, jakie zachodzą w codziennej działalności funkcjonariusza publicznego pod kątem wskazywania dobra i zła, słuszności i niesłuszności oraz potrafi wskazywać rozwiązania moralnych dylematów w działalności instytucji i państwa. Potrafi wskazać filozoficzne korzenie współczesnych sposobów myślenia o etyce zawodowej i moralności publicznej - K_U01.
U_2 - Student posiada umiejętność rozumienia i krytycznego analizowania najważniejszych dylematów moralnych życia publicznego oraz zawodowego w skali europejskiej i krajowej oraz tego, jak sposoby rozwiązywania tych dylematów ukształtowane zostały przez poszczególne idee filozoficzne – K_U09.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_1 - Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia - K_K01.
K_2 - Student dostrzega i identyfikuje problemy moralne i dylematy etyczne, w szczególności te, które wiążą się z aktywnością zawodową funkcjonariuszy publicznych; poszukuje optymalnych rozwiązań zgodnych z prawem, zasadami etyki zawodowej i powszechnie rozumianą moralnością - K_K04.
K_3 - Student zajmuje krytyczne stanowisko względem problemów, koncepcji i teorii etycznych i moralnych dotyczących sfery działania funkcjonariusza publicznego - K_K02.
Teaching methods
(in Polish) wykład problemowy, analiza tekstów filozoficznych, dyskusja, debata oksfordzka, analiza SWOT, burza mózgów
Expository teaching methods
- description
- narration
- discussion
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- narration
- discussion
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- panel
- seminar
- classic problem-solving
- case study
- practical
- Oxford
- SWOT
- seminar
- classic problem-solving
- case study
- practical
- Oxford
- SWOT
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) Przedmiot dostępny dla wszystkich studentów
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: