Conducted in
terms:
2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0228
ECTS credits:
1.5
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Political Science and Security Studies
Philosophical Aspects of Security 2751-BN-S1-2-FAB
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 30 godzin, w tym:
- 15 godzin - aktywne uczestnictwo w zajęciach konwersatoryjnych (0,5 ECTS)
- 10 godzin - lektura tekstów obowiązkowych i przygotowywanie się do zajęć (0,5 ECTS)
- 5 godzin - przygotowywanie się do kolokwium końcowego (0,5 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W_1 - Student ma pogłębioną wiedzę o najważniejszych koncepcjach filozoficznych, które dotyczą sfery bezpieczeństwa oraz działalności w sferze publicznej - K_W01.
W_2 - Student ma podstawową wiedzę o głównych ideach etycznych stanowiących podstawę myślenia o miejscu etyki i moralności w świecie publicznym i życiu zawodowym oraz różnych aspektach obecności zagadnień i refleksji moralnej w życiu społecznym, politycznym, gospodarczym i zawodowym, w szczególności w sferze bezpieczeństwa - K_W04.
W_3 - Student ma podstawową wiedzę o sektorze bezpieczeństwa jako sferze, w ramach której funkcjonują podmioty moralne moralnym będące członkami wspólnoty; rozumie zasady nawiązywania, kształtowania, zmiany i rozwiązywania różnych relacji podmiotowych, w tym zwłaszcza z zakresu stosunków dotyczących sektora bezpieczeństwa, jak również relacji z innymi podmiotami życia publicznego – K_W08.
W_4 - Student ma podstawową wiedzę porównawczą w zakresie historycznego rozwoju europejskiej filozofii i etyki w sferze publicznej, w tym w sektorze bezpieczeństwa oraz o źródłach ideowych różnych sposobów myślenia o etyce i moralności publicznej– K_W06
Learning outcomes - skills
(in Polish) U_1 - Student potrafi prawidłowo interpretować problemy filozoficzne, moralne i etyczne, jakie zachodzą w codziennej działalności sektora bezpieczeństwa narodowego czy publicznego, przede wszystkim pod kątem wskazywania dobra i zła, słuszności i niesłuszności oraz potrafi wskazywać rozwiązania moralnych dylematów w działalności instytucji i państwa; potrafi wskazać filozoficzne korzenie współczesnych sposobów myślenia o etyce zawodowej i moralności publicznej - K_U01
U_2 - Student posiada umiejętność rozumienia i krytycznego analizowania najważniejszych dylematów filozoficznych i moralnych życia publicznego, szczególnie sektora bezpieczeństwa, oraz zawodowego w skali europejskiej i krajowej oraz tego, jak sposoby rozwiązywania tych dylematów ukształtowane zostały przez poszczególne idee filozoficzne – K_U09
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_1 - Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia - K_K01
K_2 - Student dostrzega i identyfikuje problemy filozoficzne, moralne i dylematy etyczne, w szczególności te, które wiążą się z aktywnością w sferze bezpieczeństwa; poszukuje optymalnych rozwiązań zgodnych z prawem, zasadami etyki zawodowej i powszechnie rozumianą moralnością - K_K04
K_3 - Student zajmuje krytyczne stanowisko względem problemów, koncepcji i teorii filozoficznych, etycznych i moralnych dotyczących sfery działania sektora bezpieczeństwa - K_K02
Teaching methods
(in Polish) wykład problemowy, analiza tekstów filozoficznych, dyskusja, debata oksfordzka, analiza SWOT, burza mózgów
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- description
- discussion
- programmed material
- problem-based lecture
- participatory lecture
- description
- discussion
- programmed material
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- SWOT
- biographical
- Oxford
- practical
- case study
- biographical
- Oxford
- practical
- case study
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
Prerequisites
(in Polish) przedmiot dostępny dla wszystkich studentów
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: