Conducted in
term:
2025/26Z
ISCED code: 0511
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Biological and Veterinary Sciences
(in Polish) Metody badania postawy ciała i wady postawy 2600-SIW-M6-MET-3-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (38 godz.)
- udział w wykładach - 15
- udział w ćwiczeniach laboratoryjnych – 15
- udział w konsultacjach - 8
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (37 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń – 15 godz.
- praca własna nad opracowaniem projektu, pracy zaliczeniowej, sprawozdania, referatu lub prezentacji – 22 godz.
ECTS 3 pkt. (75 godz)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie podstawowe pojęcia dotyczące anatomii i fizjologii człowieka oraz zasady skutecznego i efektywnego stymulowania rozwoju fizycznego i psychospołecznego człowieka, a także związek pomiędzy sportem i jakością życia ludzkiego, z uwzględnieniem potrzeb edukacji i sportu - K_W01
W2: w zaawansowanym stopniu zna i rozumie możliwości wykorzystania osiągnięć nauk przyrodniczych do rozwijania umiejętności sportowych oraz prowadzenia treningu sportowego stosownie do rozwoju psychofizycznego człowieka, jego aktywności ruchowej oraz warunków pracy - K_W03
W3: w zaawansowanym stopniu zna i rozumie teoretyczne podstawy działań interwencyjnych wobec dzieci i młodzieży, seniorów, zawodników i klientów oraz różnych grup społecznych, a także zasady promocji zdrowia i zdrowego trybu życia - K_W09
W4: z w zaawansowanym stopniu na i rozumie miejsce zawodu trenera, instruktora, animatora i menedżera w systemie edukacji, systemie rozwoju sportu i rekreacji, w systemie organizacji ochrony i promocji zdrowia - K_W10
W5: poprawnie definiuje podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz postępuje zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny podczas zajęć laboratoryjnych, sportowych i praktycznych - K_W12
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi stosować podstawowe techniki i metody oceny parametrów funkcjonowania organizmu oraz potrafi wykorzystać podstawowe umiejętności techniczne w zakresie sportów indywidualnych i form muzyczno-ruchowych - K_U01
U2: potrafi przeprowadzać doświadczenia, interpretować ich wyniki i wyciągać wnioski na podstawie testów wysiłkowych i innych eksperymentów opartych na wiedzy biologicznej - K_U02
U3: potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu poszerzania działalności sportowo-rekreacyjnej oraz rozwiązywania złożonych problemów pojawiających się w czasie realizacji zadań sportowo-rekreacyjnych i zdrowotnych - K_U04
U4: potrafi planować, realizować oraz dokumentować działania związane z zawodem trenera, instruktora, animatora i menedżera, z uwzględnieniem obowiązujących norm oraz dostępnych warunków bazowych, społecznych i fizycznych - K_U10
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: zna wartość zdobytej wiedzy i umiejętności i na ich podstawie rozwiązuje problemy poznawcze i praktyczne, a także docenia znaczenie zdobytej wiedzy dla skuteczności i efektywności działania oraz wykorzystuje zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych - K_K02
K2: rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania wiedzy i kompetencji zawodowych z zakresu nauk przyrodniczych, społecznych, medycznych, nauk o zdrowiu i kultury fizycznej - K_K03
K3: jest zdolny do współpracy w zespole wielodyscyplinarnym, w celu zapewnienia ciągłości opieki nad dziećmi i młodzieżą, seniorami, zawodnikami i klientami oraz bezpieczeństwa wszystkich uczestników zespołu, a także ma świadomość znaczenia podejmowania własnych inicjatyw - K_K05
K4: jest zdolny do okazywania szacunku wobec dzieci i młodzieży, seniorów, zawodników, klientów i różnych grup społecznych oraz troski o ich dobro, a także odpowiedzialnego pełnienia funkcji zawodowych - K_K06
K5: jest zdolny do organizacji i prowadzenia działań na rzecz interesu publicznego oraz współorganizowania działalności na rzecz różnych środowisk społecznych i brania odpowiedzialności za podejmowane czynności i decyzje - K_K09
K6: jest zdolny do przestrzegania zasad etyki zawodowej i rozwiązywania problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu oraz określania priorytetów służących realizacji planowanych zadań, a także dbałości o dorobek i tradycje zawodu trenera, instruktora, menedżera i animatora - K_K10
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne eksponujące: drama, pokaz, symulacja
Metody dydaktyczne podające: wykład, opis, pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące: ćwiczeniowa, laboratoryjna, doświadczeń, obserwacji, problemowa, projektu, pomiaru w terenie, giełda pomysłów, SWOT
Observation/demonstration teaching methods
- drama
- display
- simulation (simulation games)
- display
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- description
- discussion
- participatory lecture
- description
- discussion
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- SWOT
- field measurement
- brainstorming
- practical
- experimental
- project work
- observation
- laboratory
- SWOT
- field measurement
- brainstorming
- practical
- experimental
- project work
- observation
- laboratory
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z zakresu anatomii, biomechaniki, fizjologii i genetyki człowieka wyniesiona z dotychczasowych etapów edukacji.
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2025/26Z:
None |
Notes
|
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: