Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L
ISCED code: 0919
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Biological and Veterinary Sciences
Didactics of corrective and compensatory gymnastics 2600-SIW-M6-DG-3-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- udział w wykładach – 15 godz.
- udział w ćwiczeniach – 30 godz.
- konsultacje z nauczycielem akademickim- 8 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- przygotowanie do wykładu- 5 godz.
- przygotowanie do ćwiczeń – 10 godz.
- pisanie prac, projektów- 12 godz.
- czytanie literatury- 8 godz.
- przygotowanie do egzaminu- 10 godz.
- przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń – 12 godz.
Łącznie: 110 godz. (4 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1; opisuje najnowsze kierunki dydaktyki ogólnej stosowane w kulturze fizycznej i kinezjologii edukacyjnej oraz identyfikuje i wylicza normy przyjęte w dydaktyce gimnastyki korekcyjnej i kompensacyjnej. K_W03
W2; wyjaśnia postrzeganie planowania pracy oparte na wszechstronnym rozwoju, indywidualizacji oraz na biomechanice postawy ciała i formach aktywności fizycznej warunkujących efektywność procesu korygowania i usprawniania ruchowego. K_W03
W3; nazywa, stosuje i interpretuje etapy praktycznego działania uwzględniając, zasady, metody i formy organizacji zajęć. K_W03
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1; porównuje oraz wyjaśnia potrzebę dostosowania stylów kierowania i stylów uczenia do procesem korygowania postawy ciała i usprawniania, które służą zdrowiu. K_U05
U2; analizuje dostępne wyniki diagnostyczne i uwzględnia w opracowaniu programu edukacyjnego oraz jednostki metodycznej gimnastyki korekcyjnej zgodnie z potrzebami osoby lub grupy, oszacowuje efekty samodzielnego planowania, prowadzenia zadania i wprowadza zmiany. K_U07
U3; nazywa cele , wyjaśnia i stosuje w planowaniu taksonomię celów jako warunek podmiotowości i wszechstronnego rozwoju osoby. K_U10
U4; stosuje prakseologiczny model pracy niezbędny w diagnostyce, planowaniu i realizacji jednostki metodycznej, a także w ocenie jej skuteczności. K_U10
U5; wykorzystuje w planowaniu i prowadzeniu wybranych zadań, sprzęt i przybory zgodnie z rodzajem zaburzeń w postawie ciała i sprawności oraz możliwościami ćwiczącego. K_U10
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1; dostrzega rozwój różnych obszarów dydaktyki kultury fizycznej i obiektywnie dostrzega poziom swoich możliwości oraz wie kiedy zwrócić się o pomoc do ekspertów. K_K03
K2; rozumie znaczenie stylów uczenia w skutecznym porozumiewaniu się i aktywnym słuchaniu. K_K05
K3; współpracuje podczas pracy w grupie i parze. K_K06
K4; podczas realizacji zaplanowanych zadań bierze odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoje i innych. K_K10
Teaching methods
(in Polish) Wykłady: informacyjny, problemowy, konwersatoryjny
Ćwiczenia: dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, symulacje, film, pokaz, metody realizacji zadań; odtwórcze, usamodzielniające, twórcze
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Studenci rozpoczynający edukację w ramach 6 modułu; „Korygowanie postawy ciała” powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii, fizjologii, biomechaniki i kultury fizycznej oraz podstawowy zasób wiedzy i umiejętności objętych pozostałymi przedmiotami programu „Modułu 6”
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: