(in Polish) European protected areas
2600-EPABIOL-2-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (30 godzin)
udział w wykładach - 15 godzin
udział w zajęciach laboratoryjnych - 15 godzin
Czas pracy własnej studenta (25 godzin)
przygotowania do zaliczenia wykładu - 5 godzin
przygotowanie do ćwiczeń - 15 godzin
praca własna nad zaliczeniem zajęć - 5 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W01 Opisuje podstawowe zjawiska fizyczne, chemiczne,
biologiczne zachodzące w przyrodzie
K_W07 Charakteryzuje poziomy organizacji życia, różnorodności
biologicznej i wzajemne oddziaływania organizmów na
siebie i na środowisko
K_W18 Wylicza formy ochrony środowiska
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U14 Korzysta z informacji źródłowych w języku polskim i
angielskim, wykonuje analizę, syntezę, podsumowuje i
dokonuje krytycznej oceny, co umożliwia poprawne
wnioskowanie
K_U16 Wykazuje umiejętność czytania ze zrozumieniem
literatury fachowej w języku ojczystym i angielskim
K_U20 Komunikuje się z otoczeniem społeczno-gospodarczym w
formie werbalnej, pisemnej
K_U22 Posiada umiejętność ustnego prezentowania wyników w
języku polskim i obcym
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K06 Jest chętny do popularyzacji wiedzy biologicznej
K_K10 Jest zdolny do pracy zespołowej
K_K12 Jest świadomy znaczenia znajomości języków obcych w
komunikacji oraz przyswajaniu informacji
Teaching methods
(in Polish) Wykład: prezentacja multimedialna obejmująca charakterystykę wybranych parków narodowych i ważnych miejsc ochrony obszarowej w poszczególnych krajach Europy + komentarze ze strony studentów.
Laboratorium: samodzielne przygotowanie prezentacji dotyczącej wybranych parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych o pomników przyrody w poszczególnych krajach Europy, ze szczególnym wskazaniem na uwarunkowania klimatyczne, topograficzne, florę i faunę oraz sposoby ochrony i udostępniania turystycznego.
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- seminar
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
Type of course
elective course
Prerequisites
Fundamentals of ecology
Knowledge of the principles and forms of nature conservation in Poland and Europe
Course coordinators
Assessment criteria
Lecture: assessment based on students' activity during oral commentary and opinions on the discussed protected areas. Traditional evaluation scale (2-5)
Laboratory: preparing a presentation of a selected national park or reserve. The way of preparing the presentation and knowledge of the presented content is assessed. Traditional evaluation scale (2-5)
Practical placement
Bibliography
Lubczyński L., 1991: Ochrona przyrody w Polsce. Formy ochrony przyrody. Partyka J., 2010: Ruch turystyczny w polskich parkach narodowych, „Folia Turistica”, 22, AWF Kraków.
Włodarczyk J., 2014: Parki Narodowe Polski, 144 str.
Big Trails: Heart of Europe, 2020.
Lonely Planet: Europa na szlaku. 50 najpiękniejszych tras pieszych, 2022.
National Geographic: Complete National Parks of Europe, 2020.
Parki Krajobrazowe w Polsce, Dragon, 2024, 448 str.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors,
localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: