Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0511
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Biological and Veterinary Sciences
Ecosystem services 2600-CP-UEBIOL-3-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish)
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (35 godz.):
- udział w wykładach - 0
- udział w ćwiczeniach audytoryjnych - 0
- udział w ćwiczeniach laboratoryjnych - 30
- udział w ćwiczeniach terenowych – 0
- udział w konsultacjach - 5
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (25 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń - 0
- przygotowanie do kolokwiów - 5
- praca własna nad projektem i opracowaniem prezentacji – 10
- przygotowanie do zaliczenia wykładu i obecność na zaliczeniu – 10
- inne (jakie?) – 0
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: opisuje zjawiska fizyczne, chemiczne i biologiczne zachodzące w przyrodzie (K_W01)
W2: tłumaczy uwarunkowania geologiczne, geomorfologiczne, hydrologiczne, glebowe i klimatyczne funkcjonowania przyrody (K_W02)
W3: tłumaczy związki i zależności między różnymi dyscyplinami nauk przyrodniczych, a w szczególności relacje między przyrodą ożywioną i nieożywioną (K_W11)
W4: charakteryzuje organizację i funkcjonowanie systemów
ekologicznych oraz relacje organizm-środowisko (K_W12)
W5: objaśnia rolę i znaczenie środowiska przyrodniczego dla funkcjonowania człowieka; (K_W13)
W6: opisuje zmiany i zagrożenia środowiska spowodowane działalnością człowieka na powierzchni ziemi, w glebach i wodach; (K_W16)
W7: wymienia i opisuje podstawowe metody, techniki, technologie, narzędzia i materiały pozwalające wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, a także pozwalające na odtwarzanie utraconych walorów przyrodniczych; (K_W18)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: wykorzystuje wiedzę z zakresu geologii, geomorfologii, hydrologii, gleboznawstwa i klimatologii przy opisie środowiska przyrodniczego; (K_U01)
U2: użytkuje komputer w zakresie koniecznym do wyszukiwania informacji, tworzenia baz danych, analizy danych, sporządzania raportów i prezentacji wyników; (K_U06)
U3: ocenia zasoby i możliwości regeneracyjne przyrody (K_U08)
U4: dostrzega zaistniałe zagrożenia zdrowotne i środowiskowe i stawia poprawne hipotezy dotyczące ich przyczyn; (K_U12)
U5: interpretuje obserwacje i pomiary i na ich podstawie wyciąga poprawne wnioski; (K_U11)
U6: realizując projekt współpracuje w kilkuosobowym zespole; (K_U15)
U7: korzysta z informacji źródłowych w języku polskim i angielskim, prowadzi analizy, syntezy, podsumowania, krytyczne oceny i
poprawne wnioskowania; (K_U16)
U8: analizuje podstawowe procesy ekologiczne mając świadomość znaczenia tej wiedzy przy wyciąganiu poprawnych wniosków na podstawie wyników przeprowadzonych badań; (K_U22)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) kompetencje społeczne:
K1: jest gotowy do pogłębiania wiedzy z zakresu nauk o środowisku; (K_K01)
K2: wykazuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji z literatury naukowej, internetu, a szczególnie dostępnej w masowych mediach, mających odniesienie do ochrony środowiska; (K_K02)
K3: ma świadomość ryzyka wykonywanej działalności oraz ponoszenia pełnej odpowiedzialności w zakresie działań związanych z ochroną środowiska; (K_K03)
K4: ma świadomość konieczności postępowania zgodnie z etyką ekologiczną; (K_K04)
K5: potrafi być samokrytyczny i wyciągać wnioski na podstawie autoanalizy; (K_K05)
K6: jest chętny do promocji zasad ochrony środowiska, docenia rolę edukacji ekologicznej i zdrowotnej (K_K06)
K7: jest chętny do pracy w zespole jako jego członek; (K_K10)
K8: potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; (K_K11)
Teaching methods
(in Polish)
Ćwiczenia labolatoryjne: praca w grupach - studenci realizują projekty w grupach 2-3-osobowych, prezentacja projektów, dyskusja nad studium przypadku.
Observation/demonstration teaching methods
- exhibition
Expository teaching methods
- participatory lecture
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- laboratory
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- evaluative methods
- evaluative methods
Prerequisites
(in Polish) Nie dotyczy
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: