Conducted in
term:
2022/23Z
ISCED code: 0511
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Biological and Veterinary Sciences
Genome recombinations 2600-BK-RGBIOL-2-S2
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (50 godz.):
- udział w wykładach – 15 godz.
- udział w ćwiczeniach laboratoryjnych – 30 godz.
- konsultacje z wykładowcą – 2 godz.
- konsultacje z prowadzącym ćwiczenia – 3 godz.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu:
- przygotowanie i uzupełnienie notatek, zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału, pisanie prac, zapoznanie się z literaturą przedmiotu – 25 godz.
3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania,
- przygotowanie się do zaliczenia końcowego ćwiczeń – 30 godz.
- przygotowanie się do egzaminu z wykładów – 45 godz.
Łączna liczba godzin: 150 godz. (6 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student zna poziomy organizacji genomu pro- i eukariotycznego oraz charakteryzuje proces ekspresji genu K_W02, K_W04, K_W05, K_W11
W: Student definiuje proces inżynierii chromosomowej/edycji genomu i charakteryzuje kolejne etapy metod wykorzystywanych do wprowadzenia kierunkowych zmian w genomie K_W02, K_W10, K_W11
W2: Student zna terminologię z zakresu inżynierii chromosowej/edycji genomu, poprawnie opisuje przebieg procesu naprawy/rekombinacji DNA oraz działanie systemu nabytej odporności mikroorganizmów (CRISPR-CAS) K_W02, K_W10, K_W11
W3: Student ma wiedzę dotyczącą zależności między zmianami indukowanymi w genomie gospodarza, a otrzymywanym fenotypem K_W02, K_W04, K_W05, K_W10
W4: Student zna typy i budowę narzędzi molekularnych wykorzystywanych do rekombinacji genomu (wektory molekularne, systemy binarne, rekombinazy i nukleazy-miejscowo swoiste, endonukleazy, sekwencje reporterowe/markerowe/strukturalne transgenu, elementy systemu CRISPR-CAS) K_W02, K_W04, K_W10, K_W11
W5: Student ma wiedzę umożliwiającą zastosowanie odpowiednich metod umożliwiających identyfikację zmiany wprowadzonej do genomu K_W03, K_W10, KW11
W6: Student wyjaśnia potrzebę ukierunkowanych modyfikacji genomu organizmów modelowych wykorzystywanych w nauce i przemyśle biotechnologicznym K_W10, K_W11, K_W15, K_W16
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student potrafi samodzielnie zaprojektować i przeprowadzić proces inżynierii chromosomowej/edycji genomu wybranego organizmu modelowego oraz zidentyfikować wprowadzoną do genomu zmianę K_U02, K_U03, K_U06, K_U10
U2: Student wykorzystuje w praktyce wiedzę dotyczącą budowy transgenu oraz sposobu działania rekombinaz/nukleaz miejscowo-swoistych w celu dokonania kierunkowej modyfikacji cech organizmu K_U02, K_U03
U3: Student stosuje poprawną terminologię podczas opisu procesu inżynierii chromosomowej/edycji genomu, naprawy/rekombinacji DNA oraz działania systemu nabytej odporności mikroorganizmów (CRISPR-CAS) K_U02, K_U15
U4: Student potrafi scharakteryzować poszczególne etapy procesu rekombinacji genomu oraz wskazać problemy, które pojawiają się na poszczególnych jego etapach K_U02, K_U05, K_U09, K_U15
U5: Student analizuje i właściwie interpretuje wyniki uzyskane podczas pracy eksperymentalnej K_U08
U6: Student krytycznie analizuje dyskutowane w literaturze specjalistycznej zagrożenia dla zdrowia i życia człowieka wynikające z procesu edycji genomu oraz pozyskanych w wyniku inżynierii chromosomowej GMM i GMO K_U05, K_U09
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania wiedzy oraz zdobywania kolejnych kompetencji zawodowych z zakresu nauk przyrodniczych K_K01, K_K02
K2: Student racjonalnie i krytycznie podchodzi do informacji uzyskanej z literatury naukowej, Internetu, i innych źródeł masowego przekazu, a także obiegowych przekonań odnoszących się do nauk biologicznych K_K03, K_K07
K3: Student ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki oraz rzetelnego wykonania powierzonych obowiązków K_K04, K_K05
K4: Student pracuje zgodnie z zasadami BHP K_K09, K_K10
K5: Student jest zdolny do pracy zespołowej K_K11
Teaching methods
(in Polish) Metoda dydaktyczna podająca:
- wykład informacyjny z prezentacjami multimedialnymi
Metody dydaktyczne eksponujące i poszukujące:
- ćwiczenia laboratoryjne mają charakter eksperymentalno-pokazowy, studenci realizują zadania w zespołach 2-osobowych z uwzględnieniem metodyki prowadzonych doświadczeń i obserwacji. Wykonują doświadczenia zgodnie z pisemną instrukcją oraz po omówieniu podstaw teoretycznych i zaplanowaniu pracy – dostęp do sprzętu laboratoryjnego oraz zachowanie podstawowych zasad BHP dotyczących pracy laboratoryjnej z materiałem biologicznym i odczynnikami chemicznymi.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- informative (conventional) lecture
- discussion
- narration
- informative (conventional) lecture
- discussion
- narration
Exploratory teaching methods
- observation
- laboratory
- practical
- laboratory
- practical
Online teaching methods
- evaluative methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Ugruntowana wiedza z biologii komórki, genetyki, biochemii i biologii molekularnej.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: