Conducted in
term:
2021/22L
ISCED code: 0511
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Biological and Veterinary Sciences
(in Polish) Kultury in vitro roślin i zwierząt 2600-BK-KIVBIOL-1-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (50 godz.)
- udział w wykładach - 15 h
- udział w ćwiczeniach laboratoryjnych - 30 h
- konsultacje - 5 h
Czas poświęcony na pracę indywidualna studenta (15 godz.) :
- praca własna studenta - 15 h
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: definiuje podstawowe pojęcia z zakresu hodowli roślin w kulturach in vitro, K_W02, K_W03
W2: zna podstawowe materiały i narzędzia stosowane w hodowlach in vitro,
wymienia różne typy kultur tkankowych i opisuje ich znaczenie
K_W01, K_W02, K_W15
W3: Wyjaśnia i opisuje: funkcje regulatorów wzrostu, metody regeneracji - K_W01, K_W03, - K_W15
W5: ma wiedzę dotyczącą procedur przygotowania podłoży, zakładania różnych typów kultur in vitro i aklimatyzacji regenerantów do warunków ex vitro, mikropropagacji roślin i rozumie jej znaczenie. K_W07 K_W15
W6: Opisuje źródła pozyskiwania, metody izolowania komórek do hodowli in vitro – K_W23
W7: Proponuje sposoby wykorzystania hodowli komórek w badaniach, mikropropagacji roślin, wykazuje znajomość aktualnych problemów w zakresie hodowli komórek in vitro – K_W15, K_W21
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: nabywa umiejętności pracy w warunkach aseptycznych i wyprowadzenia sterylnych linii komórkowych i tkankowych, potrafi zaplanować eksperyment dotyczący regeneracji rośliny z różnego typu materiału donorowego - K_U02
U2: Planuje (oblicza stężenia roztworów i ilości dodawanych odczynników) oraz przeprowadza w obecności opiekuna eksperymenty związane regeneracją roślin, potrafi przeprowadzić procedurę aklimatyzacji regenerantów - K_U01, K_U02, K_U06, K_U10
U3: Analizuje i właściwie interpretuje wyniki uzyskane w pracy eksperymentalnej- K_U013
U4: Obsługuje specjalistyczne urządzenia: komora laminarna, mikroskop świetlny, lupa, - K_U010
U5: Wykorzystuje komputer do wyszukania nowych informacji w celu przygotowania się do zajęć oraz wyników swojej pracy. K_U07
U6: Wyszukuje informacje w języku polskim i angielskim do poszerzania wiedzy w zakresie biotechnologii- K_U07 K_U014
U7: Potrafi zaplanować stosowanie odpowiednich metod i technik do wykonania zadania badawczego – K_U10, K_U12
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Jest zdolny do pracy zespołowej - K_K010
K2: ma świadomość szkodliwości odczynników stosowanych w procedurach i konsekwencji nieprzestrzegania przepisów BHP Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych oraz umie postępować w stanie zagrożenia. Jest odpowiedzialny za powierzony sprzęt i aparaturę naukową. K_K08, K_K09
K3: Postępuje zgodnie z zasadami etyki ma świadomość znaczenia stosowania technik hodowli in vitro w produkcji roślinnej i konsekwencji dla środowiska - K_K04
K4: Racjonalnie i krytycznie podchodzi do informacji uzyskanej z literatury naukowej, internetu, i innych źródeł, rozumie konieczność pogłębiania wiedzy- K_K01,K_K02,
K5: Jest chętny do popularyzacji wiedzy dotyczącej tematu K_K06
K6: Student dostrzega znaczenie pracy doświadczalnej w naukach biologicznych – K_K01
K7: Jest świadomy ryzyka oraz ponoszenia odpowiedzialności w zakresie stosowania nowoczesnych metod badawczych w hodowli in vitro – K-K08, K_K09
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne eksponujące: pokaz procedury przez nauczyciela,
Metody podające: wstęp teoretyczny (w formie prezentacji multimedialnej), omówienie poszczególnych metod,
Metody poszukujące: wykonanie eksperymentu przez studenta, obserwacja i analiza uzyskanych wyników
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- observation
- laboratory
- experimental
- observation
- laboratory
- experimental
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) wiedza z zakresu Chemii (obliczenia stężeń roztworów), z zakresu Botaniki (podstawowa znajomość budowy rośliny na poziomie tkankowym i organizmalnym) oraz Fizjologii roślin (wpływu czynników środowiska na wzrost i rozwój, odżywianie mineralne rośliny i rola regulatorów wzrostu).
Student powinien także posiadać podstawowe wiadomości z zakresu biochemii, genetyki i biologii komórki.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: