Conducted in
term:
2025/26Z
ISCED code: 0314
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Retrogaming 2555-s1KUL3Z-PWNM-RG
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Przykładowe elementy zajęć:
- wykład konwersatoryjny
- ćwiczenia analityczne (case studies)
- pokaz i omówienie materiałów audiowizualnych
- mini-projekty badawcze (analiza gry, artefaktu lub zjawiska)
- referaty i prezentacje studenckie
- dyskusje panelowe i metoda stolików eksperckich
- praca własna (lektury, przygotowanie prezentacji i pracy zaliczeniowej)
Całkowity nakład pracy studenta:
- udział w zajęciach (30 godz.)
- przygotowanie do zajęć i lektura tekstów (25 godz.)
- opracowanie pracy/prezentacji zaliczeniowej 25 godz.
Łączny nakład pracy studenta: 80 godz. = 3 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W09 – Student ma świadomość kompleksowości oraz wielowymiarowości kultury i sztuki, zmienności języków, kodów i konwencji w procesie przemian historycznych.
W odniesieniu do przedmiotu Retrogaming student:
- zna kulturowe i historyczne konteksty zjawiska retrogamingu,
- rozumie relacje między technologią a pamięcią kulturową,
- posiada wiedzę o roli dawnych gier, sprzętu i estetyk retro w kulturze współczesnej,
- rozumie zjawisko nostalgii technologicznej oraz znaczenie rekonstrukcji i remediacji w badaniach nad mediami.
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01 – potrafi wyszukiwać i gromadzić informacje, wykorzystując różne źródła (drukowane i elektroniczne), prowadzić kwerendy, analizować, oceniać i selekcjonować zdobyty materiał.
W odniesieniu do przedmiotu Retrogaming student potrafi samodzielnie pozyskiwać i analizować materiały dotyczące kultury gier retro, historii technologii i praktyk użytkowników dawnych mediów.
K_U04 – potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla kulturoznawstwa i nauk pokrewnych w sytuacjach zawodowych oraz profesjonalnych.
Student potrafi zastosować pojęcia z zakresu archeologii mediów, remediacji, nostalgii i pamięci kulturowej w analizie zjawisk związanych z retrogamingiem.
K_U06 – posiada umiejętność merytorycznego budowania dyskursu na temat zjawisk kulturowych i artystycznych, logicznie argumentuje i formułuje wnioski, wykorzystując opinie własne oraz poglądy innych autorów i badaczy kultury.
Student potrafi przygotować spójną analizę lub prezentację na temat zjawisk retro w kulturze gier, wykorzystując źródła naukowe i własną interpretację.
K_U13 – posiada umiejętności posługiwania się i wykorzystywania narzędzi i systemów elektronicznych do poszukiwania informacji, redagowania tekstów i komunikowania się, jak też do tworzenia graficznych i tekstowych komunikatów.
Student potrafi opracować prezentację multimedialną, analizę gry lub artefaktu medialnego z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Efekty uczenia się – kompetencje społeczne
K_K01 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
W odniesieniu do przedmiotu Retrogaming student jest świadomy dynamicznego charakteru kultury mediów i konieczności stałego pogłębiania wiedzy o zmieniających się technologiach, estetykach i praktykach użytkowników.
K_K12 – zdaje sobie sprawę z wartości profesjonalnego i systematycznego przygotowywania się do działań naukowych i dydaktycznych.
Student potrafi samodzielnie i odpowiedzialnie planować własny rozwój intelektualny; rozumie znaczenie rzetelnej pracy badawczej, dokumentacyjnej i interpretacyjnej w analizie kultury cyfrowej i dziedzictwa technologicznego.
Teaching methods
(in Polish) Przykładowe metody dydaktyczne zajęć:
- konwersatorium / wykład konwersatoryjny
- pokaz i omówienie materiałów audiowizualnych
- klasyczna metoda problemowa
- studium przypadku (analiza gier, artefaktów i zjawisk medialnych)
- referat lub prezentacja indywidualna / grupowa
- metoda stolików eksperckich
- metoda panelowa (dyskusje tematyczne)
- analiza tekstów naukowych i krytycznych
- praca z artefaktami (konsole, nośniki, urządzenia retro)
- metoda projektu (opracowanie pracy zaliczeniowej lub mini-projektu badawczego)
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
- exhibition
- display
- exhibition
- display
Expository teaching methods
- description
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- experimental
- classic problem-solving
- project work
- observation
- expert panels
- presentation of a paper
- experimental
- classic problem-solving
- project work
- observation
- expert panels
- presentation of a paper
Prerequisites
(in Polish) -
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2025/26Z:
None |
Notes
|
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: