Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0314
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Socially engaged practice (project) 2555-s1KUL3L-ZPK-P
This course has not yet been described...
|
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 30
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu: 25
3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach): 10
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) - podstawowa wiedza o miejscu i znaczeniu kulturoznawstwa wśród nauk humanistycznych oraz jego uwarunkowaniach przedmiotowych i metodologicznych (K_W01)
- wiedza dotycząca koncepcji badania i metod analizy współczesnych zjawisk artystycznych (K_W07)
- umiejętność formułowania problemów badawczych w formie ustnej i pisemnej oraz sytuowania ich w szerszej refleksji na temat kultury wizualnej i antropologii kulturowej (K_U02)
- umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy związanej z kulturą i sztuką (jej historią i współczesnością) a także rozwijanie umiejętności badawczych przy wsparciu ze strony opiekuna naukowego (K_U03)
- umiejętność merytorycznego budowania dyskursu na temat zjawisk kulturowych i artystycznych, w tym zdolność tworzenia logicznej argumentacji i formułowania wniosków przy wykorzystaniu opinii własnych oraz poglądów innych autorów i badaczy kultury (K_U09)
- umiejętność krytycznej oceny zjawisk sztuki i kultury wizualnej oraz korzystania z jej form (K_K06)
- świadomość złożoności praktyk kulturowych i artystycznych w globalnej kulturze wizualnej i stojących za nimi wartości i postaw (K_K09)
- podstawowa wiedza o miejscu i znaczeniu kulturoznawstwa wśród nauk humanistycznych oraz jego uwarunkowaniach przedmiotowych i metodologicznych (K_W01)
- podstawowa wiedza na temat miejsca kulturoznawstwa pośród nauk humanistycznych i świadomość jego interdyscyplinarnego charakteru (K_W05)
- wiedza na temat podstawowych metod analizy i interpretacji różnych tekstów kultury właściwych dla wybranych teorii i metod badawczych, szczególnie z zakresu antropologii kultury i badań społecznych (K_W07)
- rozumienie złożoność kontekstów kulturowych i konwencji przy interpretacji współczesnych praktyk artystycznych (K_W09)
Learning outcomes - skills
(in Polish) W1: Student/ka definiuje pojęcia związane z edytorstwem tekstów literackich, naukowych, publicystycznych i źródłowych, odróżnia zakres pracy tekstologa i edytora naukowego od zakresu pracy redaktora i korektora wydawniczego, rozpoznaje rozwiązania zastosowane przez tekstologów w konkretnej edycji. (K_W01).
W2: Student/la ma poszerzoną wiedzę o miejscu edytorstwa i tekstologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi (K_W02).
- umiejętność formułowania problemów badawczych w formie ustnej i pisemnej oraz sytuowania ich w szerszej refleksji na temat kultury wizualnej i antropologii kulturowej (K_U02)
- umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy związanej z kulturą i sztuką (jej historią i współczesnością) a także rozwijanie umiejętności badawczych przy wsparciu ze strony opiekuna naukowego (K_U03)
- umiejętność merytorycznego budowania dyskursu na temat zjawisk kulturowych i artystycznych, w tym zdolność tworzenia logicznej argumentacji i formułowania wniosków przy wykorzystaniu opinii własnych oraz poglądów innych autorów i badaczy kultury (K_U09)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) - kompetencja do pracy w grupie w różnych rolach (K_K02)
- umiejętność odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K03)
- umiejętność krytycznej oceny zjawisk sztuki i kultury wizualnej oraz korzystania z jej form (K_K06)
- umiejętność identyfikacji i rozstrzygania dylematów metodologicznych i etycznych związanych z prowadzeniem badań kulturowych (K_K07)
- świadomość złożoności praktyk kulturowych i artystycznych w globalnej kulturze wizualnej i stojących za nimi wartości i postaw (K_K09)
Teaching methods
(in Polish) • metody poszukujące (praca warsztatowa, sytuacja twórcza)
•metody seminaryjne (dyskusje)
• metody projektowe (praca w zespołach, praca w terenie)
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- project work
- classic problem-solving
- WebQuest
- practical
- observation
- presentation of a paper
- case study
- brainstorming
- classic problem-solving
- WebQuest
- practical
- observation
- presentation of a paper
- case study
- brainstorming
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- content-presentation-oriented methods
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: | Term 2024/25L: |
Bibliography
|
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Notes
|
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: