Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0314
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Orient in European culture and literature 2555-s1KUL2Z-OKLE
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Student/ka za zaliczenie przedmiotu uzyskuje 3 punkty ECTS, odpowiadające nakładowi ok. 75 godzin pracy, z tego:
1,5 punktów ECTS za udział w zajęciach (30 godzin pracy) i za konsultacje z osoba prowadzącą,
1,5 punktów ECTS za prace własną: przygotowanie się do zajęć (samodzielna lektura).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/ka posiada podstawową wiedzę na temat najważniejszych zjawisk kulturowych, literackich, od jej początków po czasy współczesne (K_W06), ma świadomość kompleksowości oraz wielowymiarowości kultury i literatury, zmienności języków, kodów i konwencji w procesie historycznoliterackim i kulturowym (K_W09).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/ka samodzielnie zdobywa wiedzę związana z kulturą i literaturą (jej historia i współczesnością), rozwija umiejętności badawcze, korzysta ze wskazówek opiekuna naukowego (K_U03), potrafi określić i scharakteryzować motywy literackie, style i epoki literackie i artystyczne w procesie historycznokulturowym (K_U11),
umie wskazać i opisać dzieła literackie najbardziej reprezentatywne dla kolejnych epok historycznokulturowych, zna konteksty filozoficzne (K_U12).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/ka rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01), ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata (K_K05), ma także świadomość rangi i znaczenia literatury (arcydzieł literackich) w kulturze polskiej i światowej (K_K14).
Teaching methods
(in Polish) Prezentacje, pogadanka, zadania do wykonania, elementy dyskusji w grupie stworzonej za pomocą platformy Microsoft Teams i Moodle
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- programmed material
Exploratory teaching methods
- panel
- case study
- case study
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2025/26Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: