Conducted in
term:
2025/26Z
ISCED code: 0229
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Methodology of the Humanities 2525-s1ETN2Z-MNH
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Całość: 3 ECTS = 75-90 godzin pracy
W tym:
1 ECTS (30 godzin pracy) - udział w zajęciach
2 ECTS (50-60 godzin pracy) - praca własna z tekstem, realizacja zadań, przygotowanie krótkiej pracy zaliczeniowej
Łącznie: 90 godz. (3 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student/ka zna i rozumie miejsce i znaczenie etnologii i antropologii kulturowej w systemie nauk humanistycznych i społecznych, jej odrębność oraz specyfikę przedmiotową i metodologiczną (na podst. K_W01).
W2: Student/ka zna i rozumie zakres metodologii badań etnologii i antropologii kulturowej, w tym metodyki badań terenowych oraz metodologii innych nauk o kulturze wraz z odnośną terminologią (na podst. K_W03).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student/ka potrafi opracować źródła zastane i wywołane oraz przeprowadzić ich analizę, a następnie zastosować je w dyskusji, referacie lub opracowaniu naukowym (na podst. K_U02).
U2: Student/ ka potrafi przygotować krótkie wypowiedzi ustne oraz opracowania pisemne na zadany temat z zastosowaniem warsztatu naukowego (na podst. K_U05).
U3: Student/ka dostrzega potrzebę ciągłego samokształcenia i stałego rozwoju intelektualnego (na podst. K_U07).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student/ka jest gotów/gotowa do identyfikacji i rozstrzygania problemów etycznych związanych z odpowiedzialnością za prowadzone badania i publikację ich wyników oraz odczuwania potrzeby ochrony światowego dziedzictwa kulturowego (na podst. K_K03).
Teaching methods
(in Polish) - analiza tekstów
- dyskusja
- analiza wybranych przypadków (zespołowa oraz indywidualna)
Observation/demonstration teaching methods
- display
- simulation (simulation games)
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- seminar
- panel
- practical
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- seminar
- panel
- practical
- classic problem-solving
- presentation of a paper
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- methods developing reflexive thinking
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) -
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: