Conducted in
term:
2025/26L
ISCED code: 0314
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Optional course: Anthropology of Development 2525-s1ETN2L-FA-AR
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- 30 godzin konwersatorium = 1p. ECTS;
2. Czas studenta poświęcony na pracę indywidualną:
- przygotowanie do zajęć (czytanie literatury i realizacja powierzonych zadań) = 30 godzin = 1p. ECTS
- przygotowanie do zaliczenia zajęć = 25 godzin = 1p. ECTS
Łącznie: 85 godz. (3 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/ka zna i rozumie
- Miejsce i znaczenie etnologii i antropologii kulturowej w systemie nauk humanistycznych i społecznych, jej odrębność oraz specyfikę przedmiotową i metodologiczną, ze szczególnym uwzględnieniem antropologii stosowanej w kontekście problematyki rozwoju. K_W01
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/ka potrafi
- Opracować źródła zastane i wywołane oraz przeprowadzić ich analizę, a następnie zastosować je w dyskusji, referacie lub opracowaniu naukowym. K_U02
- Formułować tezy, przeprowadzać analizę porównawczą źródeł dostrzegając konieczność uwzględnienia specyfiki kulturowej regionu/społeczności w planowaniu i realizacji projektów rozwojowych. K_U03
- W ramach posiadanej wiedzy analizować przyczyny i przebieg procesów kulturowo-społecznych. Prowadzić na ich temat polemiki, budować argumentację naukową, a także przyjmować krytykę własnych poglądów oraz formułować wnioski z dyskusji. K_U04
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/ka jest gotowy/a do
- Odczuwania potrzeby wykorzystywania posiadanej wiedzy w rozwiązywaniu problemów kulturowo-społecznych, badawczych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej.K_K04
- Wykazywania postawy humanitarnej wobec problemów kulturowo-społecznych współczesnego świata. K_K05
- Rozumienia potrzeby popularyzacji idei dialogu międzykulturowego (etnicznego i religijnego). K_K06
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: