Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Introduction to the History of Art 2525-s1ETN1Z-WHS
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: wykłady 30h
konsultacje 15h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:czytanie literatury 15h, przygotowanie do egzaminu 30h
Łącznie: godzin 90h
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1 15 bloków tematycznych (wraz z wykładem wprowadzającym) realizowanych w trybie stacjonarnym, a także przekazanie niezbędnych materiałów (w tym teksty i odnośniki do zbiorów i opracowań naukowych /muzealnych, skrypt do wykładu, materiał ilustracyjny, zagadnienia do samodzielnego opracowania, proponowaną literaturę uzupełniającą) umożliwia student/kom poznanie kluczowych aspektów z teorii i metodologii historii sztuki.
W2 Student/ka zna dzieje i rozwój dyscypliny historii sztuki, potrafi opisać dzieło sztuki; rozumie podstawowe pojęcia i teorie z zakresu historii sztuki i architektury; student/ka zna i rozumie metody analizy i interpretacji dzieł sztuki z różnych epok.
W3 Po zakończeniu wykładu student/ka ma uporządkowaną wiedzę z zakresu teorii i metodologii historii sztuki (od metody biograficznej wprowadzonej przez Vasariego po współczesne teorie odwołujące się do ikonografii i ikonologii, badań nad obrazem, studiów feministycznych, postkolonialnych i innych).
Weryfikacja opanowanej przez studenta/kę wiedzy w oparciu o cyklicznie nadsyłane zadania pisemne i końcowy egzamin ustny; analiza i komentarz do otrzymanych prac przez prowadzącą wykład; kontakt mailowy ze studentami przez pocztę USOS.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 W oparciu o treści i materiały udostępnione przez prowadzącą wykład student/ka potrafi opisać dzieje historii sztuki z uwzględnieniem najważniejszych twórców i badaczy; zna podstawowe terminy z zakresu historii sztuki i architektury; zna sposoby interpretacji dzieł z zastosowaniem odpowiedniej metodologii dla określenia ich znaczeń i wartości historycznych, religijnych, kulturowych i artystycznych;
U2 Omówione i udostępnione materiały pozwalają studentom poprowadzić logiczną, osadzoną w wielowymiarowym kontekście analizę dzieła. Student zna najważniejszych badaczy, ich teorie i możliwości zastosowania tych teorii w praktyce; rozpoznaje wybraną ikonografię, rozumie symbolikę dzieł, tematy i watki religijne, mitologiczne;
U3 Na podstawie przeprowadzonych wykładów online i udostępnionych materiałów student /ka potrafi samodzielnie wykorzystywać i poszerzać wiedzę z zakresu teorii historii sztuki; wyszukuje bibliografię; analizuje źródła i opracowania właściwe dla wybranego tematu; czyta literaturę przedmiotu; prezentuje wyniki swojej pracy; posiada umiejętność logicznego budowania wypowiedzi i merytorycznego argumentowania postawionej wybranej metody badawczej;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1 Poprzez zdobytą wiedzę dotyczącą różnych teorii badawczych historii sztuki student/ka rozumie wartość dzieła sztuki; ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebą ciągłego rozwoju naukowego;
K2 Przekazana wiedza pozwala studentom interpretować zjawiska z historii sztuki we współczesnym ujęciu i kontekście; student/ka rozumie znaczenie dyscypliny historii sztuki jako nauki ułatwiającej analizę zjawisk społecznych, religijnych, politycznych;
K3 Dzięki przyswojonym materiałom student/ka rozumie uniwersalny język symboli i motywów, które od czasów starożytnych współtworzą ikono sferę zarówno w kontekście sztuki „wysokiej” jak i szeroko rozumianej kultury popularnej.
Teaching methods
(in Polish) Wykład stacjonarny z prezentacją multimedialną; regularne przekazywanie student/kom niezbędnych materiałów (w tym teksty i odnośniki do zbiorów i opracowań naukowych /muzealnych, skrypt do wykładu, materiał ilustracyjny, zagadnienia do samodzielnego opracowania, proponowaną literaturę uzupełniającą) na wykładzie i za pomocą poczty USOS.
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z historii i kultury na poziomie szkoły średniej.
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: