Conducted in
term:
2025/26Z
ISCED code: 0232
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Introduction to logopaedics 2518-s2LP1Z-WDL
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1) Godziny realizowane z udziałem nauczycielki akademickiej/nauczyciela akademickiego: zajęcia laboratoryjne (30 godzin) oraz indywidualne konsultacje stacjonarne (15 godzin) = 1,5 ECTS.
2) Czas poświęcony na pracę indywidualną studentki/studenta: przygotowanie się do zajęć, czytanie literatury, zapoznanie się z materiałami dydaktycznymi zamieszczonymi w kursie na platformie Moodle, wykonanie zadań sprawdzających dostępnych za pośrednictwem platformy e-learningowej (30 godzin) = 1 ECTS.
3) Czas wymagany do przygotowania projektu (15 godzin) = 0,5 ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Studentka/Student różnicuje pojęcie mowy i języka, zna oraz rozumie podstawową terminologię logopedyczną dotyczącą zaburzeń mowy, umie się nią posługiwać – K_W02.
W2: Studentka/Student posiada wiedzę z zakresu poszczególnych typologii/ klasyfikacji zaburzeń mowy – K_W02, K_W05.
W3: Studentka/Student dostrzega autonomiczność logopedii jako dyscypliny teoretyczno-praktycznej, zna jej przedmiot i zadania – K_W05.
W4: Studentka/Student zna podstawy systemu opieki logopedycznej w Polsce oraz w Unii Europejskiej – K_W05, K_W09.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Studentka/Student definiuje poznane typy zaburzeń mowy i odróżnia je od siebie na podstawie cech charakterystycznych – K_U01, K_U07.
U2: Studentka/Student umie rozpoznać podstawowe problemy dotyczące poznanych zaburzeń mowy, potrafi wskazać ich przyczyny, uwzględniając lingwistyczne, medyczne i społeczne aspekty logopedii – K_U01, K_U07.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Studentka/Student dostrzega interdyscyplinarność logopedii i specyfikę pracy logopedy, opartą na pracy z osobami pochodzącymi z rożnych środowisk i kultur oraz na współpracy z innymi specjalistami – K_K02.
K2: Student/Studentka potrafi wskazać obszary wiedzy oraz pozyskać informacje, które należy wykorzystać do rozwiązywania problemów mieszczących się w obszarze kompetencji logopedy – K_K05.
K2: Studentka/Student ma świadomość intensywnego rozwoju badań nad zaburzeniami mowy i w związku z tym rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju – K_K01.
Teaching methods
(in Polish) Metody podające: opis, opowiadanie, pogadanka.
Metody eksponujące: pokaz.
Metody poszukujące: ćwiczeniowa, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, obserwacji, analizy przypadku, sytuacyjna, referatu.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- narration
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- presentation of a paper
- situational
- observation
- practical
- classic problem-solving
- case study
- presentation of a paper
- situational
- observation
- practical
- classic problem-solving
- case study
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: