Conducted in
term:
2025/26Z
ISCED code: 0231
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Speech mechanisms and first language development 2518-s2LP1Z-MMRJL1
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego (17 godz.):
– udział w zajęciach – 15 godz.;
– konsultacje z nauczycielem akademickim – 2 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (33 godz.):
– czytanie literatury, zapoznawanie się z materiałami zamieszczanymi na platformie Moodle oraz wykonywanie zadań domowych– 28 godz.;
– przygotowanie do końcowego testu – 5 godz.
Łącznie: 50 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student charakteryzuje mechanizmy odpowiedzialne za porozumiewanie się w języku naturalnym oraz wie, jakie skutki w komunikacji językowej mogą nastąpić pod wpływem uszkodzeń układu nerwowego oraz aparatu mowy - K_W04, K_W05;
W2: Student zna wybrane teorie wyjaśniające proces przyswajania mowy przez dzieci - K_W05;
W3: Student zna wyznaczniki prawidłowego rozwoju mowy dzieci w wieku od urodzenia do ukończenia przez nie 7-10 lat oraz ma ogólną wiedzę o zaburzeniach mogących wystąpić w rozwoju mowy - K_W05;
W4: Student wie, jakie czynniki mają wpływ na rozwój mowy dziecka i jaki sposób postępowania rodziców/opiekunów sprzyja rozwojowi jak najbardziej optymalnemu - K_W04, K_W05;
W5: Student wie, w jaki sposób czynniki warunkujące rozwój mowy mogą wpływać na sprawność komunikacyjną człowieka w późniejszym życiu - K_W04, K_W05.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student umie postępować w kontaktach z dziećmi (w wieku od urodzenia do ukończenia przez nie 7-10 lat) w taki sposób, by stwarzać im optymalne warunki rozwoju mowy - K_U01, K_U08;
U2: Student umie ogólnie ocenić, czy rozwój mowy konkretnego dziecka przebiega w sposób mieszczący się w ramach przyjętych norm, czy też potrzebna jest konsultacja specjalisty (lekarza pediatry, logopedy, psychologa i in.) - K_U01.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student zyskuje kompetencje przydatne w pracy z dziećmi - K_K01, K_K02;
K2: Student ma świadomość tego, że wśród czynników wpływających na rozwój mowy dzieci istotne znaczenie mają uwarunkowania społeczno-środowiskowe, a od właściwego postępowania rodziców i opiekunów może zależeć nie tylko prawidłowy rozwój mowy danego dziecka, ale i stopień jego sprawności komunikacyjnej w późniejszym życiu - K_K02.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: