Conducted in
term:
2025/26L
ISCED code: 0232
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Sociolinguistics and survey research in linguistics 2518-s2LP1L-SBAWJ
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (39 godz.):
godziny z udziałem nauczyciela - 30 godzin
konsultacje na dyżurach i drogą elektroniczną - 9 godzin
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (37 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń – 7 godzin
- czytanie literatury- 12 godzin
- przygotowanie do prac kontrolnych i realizacja pracy zaliczeniowej - 18 godzin
Łącznie: 76 godz. (3 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Po zakończeniu kursu student:
W1 - ma pogłębioną i uporządkowaną dotyczącą terminologii i metodologii socjolingwistyki oraz badań ankietowych o charakterze ilościowym i jakościowym w naukach humanistycznych i społecznych – K_W02
W2 - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o wybranych zagadnieniach z obszaru socjolingwistyki i socjologii języka – K_W03
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po zakończeniu kursu student:
U1 – potrafi wyszukiwać, selekcjonować, analizować, krytycznie oceniać i użytkować informacje pozyskane z różnorodnych źródeł i różnymi sposobami – K_U01
U2 – umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności praktyczne i badawcze – K_U06
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Po zakończeniu kursu student:
K1 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju – K_K01
K2 – potrafi wskazać i wykorzystać obszary wiedzy z zakresu socjolingwistyki i badań ankietowych oraz wykorzystywać je w sytuacjach zawodowych do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych, a także pozyskać informacje z różnych źródeł do ich realizacji – K_K05
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne eksponujące:
- pokaz
Metody dydaktyczne podające:
- opis
- opowiadanie
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące:
- obserwacji
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- SWOT
Metody dydaktyczne w kształceniu online:
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody służące prezentacji treści
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- narration
- discussion
- narration
- discussion
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- practical
- SWOT
- observation
- case study
- practical
- SWOT
- observation
- case study
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: