Conducted in
terms:
2022/23L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0232
ECTS credits:
8
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
MA seminar 2514-s2ROS1L-SEM
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Seminarium magisterskie trwa cztery semestry, w związku z czym przewiduje się następujący nakład pracy studenta:
- I semestr (10 punktów ECTS, zaliczenie z oceną): kontakt z nauczycielem - 30; konsultacje - 80; praca własna - 140 (student zbiera bibliografię, zaznajamia się z literaturą przedmiotu, pracuje nad ustaleniem koncepcji pracy, pisze konspekt pracy);
- II semestr (8 punktów ECTS, zaliczenie z oceną): kontakt z nauczycielem - 30; konsultacje - 60; praca własna - 110 (student pisze pierwszy rozdz. pracy);
- III semestr (10 punktów ECTS, zaliczenie z oceną): kontakt z nauczycielem - 30; konsultacje - 80; praca własna - 140 (student pisze kolejny rozdz. pracy);
- IV semestr (10 punktów ECTS, ocena): kontakt z nauczycielem - 30; konsultacje - 80; praca własna - 110 (student pisze kolejny rozdz. pracy, wstęp, zakończenie, dopracowuje całość pracy).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
K_W06: zna główne tendencje rozwojowe filologii;
K_W07: ma pogłębioną, uporządkowaną wiedzę dotyczącą terminologii i metodologii (językoznawczych lub literaturoznawczych) badań w dziedzinie filologii;
K_W08: ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie pogłębioną wiedzę szczegółową dotyczącą wybranej problematyki językoznawczej lub literaturoznawczej;
K_W10: zna i rozumie najważniejsze dylematy współczesnej cywilizacji oraz ich powiązania z zawodem filologa;
K_W13: zna zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości oraz ekonomiczne uwarunkowania działalności zawodowej w stopniu poszerzonym
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
K_U01: potrafi wyszukiwać, analizować i twórczo interpretować oraz użytkować zgodnie z wybraną metodologią badawczą informacje z różnych źródeł, korzystając z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w trakcie badań i prezentacji ich wyników;
K_U02: potrafi dobierać i stosować oraz dostosowywać odpowiednie metody badawcze i narzędzia do rozwiązywania typowych i nietypowych problemów badawczych;
K_U03: potrafi reagować na nieprzewidywalne warunki pracy i dostosowywać do nich metody i narzędzia badawcze;
K_U04: potrafi korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w trakcie badań i prezentacji ich wyników;
K_U07: potrafi posługiwać się zaawansowanymi ujęciami teoretycznymi i paradygmatami badawczymi oraz wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i testowania hipotez związanych z prostymi problemami właściwymi dla kierunku językoznawstwa i literaturoznawstwa rosyjskiego;
K_U08: potrafi podejmować autonomiczne zadania uwzględniając cele i wskazówki formułowane przez opiekuna naukowego;
K_U10: umie samodzielnie zdobywać i pogłębiać wiedzę oraz poszerzać swoje umiejętności badawcze, szczególnie w sytuacjach nieprzewidywanych i wymagających nowych metod i narzędzi badawczych;
K_U12: potrafi krytycznie analizować i interpretować różnego rodzaju teksty z użyciem szczegółowej terminologii i uzasadnieniem wybranej metodologii;
K_U14: posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych o wytworach kultury na podstawie wiedzy naukowej doświadczenia oraz umiejętność prezentacji opracowań krytycznych w różnych formach i w różnych mediach
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01: ma umiejętność dokonywania krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz treści udostępnianych z różnych źródeł;
K_K02: w sytuacjach zawodowych potrafi pozyskać informacje służące do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych;
K_K03: umie inicjować działania na rzecz interesu publicznego i środowiska społecznego, np. poprzez popularyzację wiedzy;
K_K04: docenia dorobek danego zawodu i poczuwa się do odpowiedzialności za niego;
K_K05: identyfikuje i rozstrzyga dylematy prawne i etyczne związane z wykonywaniem zawodu
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- project work
- biographical
- case study
- presentation of a paper
- seminar
- project work
- biographical
- case study
- presentation of a paper
- seminar
Type of course
compulsory course
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: