Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0114
ECTS credits:
2
Language:
French
Organized by:
Faculty of Humanities
The practice of teaching 2513-s2ROM2Z-DJF
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Łącznie 2 ECTS (średnio 60 godzin) w następującym układzie:
1. zajęcia dydaktyczne 1 ECTS (średnio 30 godzin)
2. konsultacje z nauczycielem (bezpośrednie i online) 0,1 ECTS (średnio 3 godziny)
3. praca własna 0,9 ECTS (średnio 27 godzin)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna i rozumie: (w odniesieniu do uczenia się i nauczania języka francuskiego)
D.1/E.1.W10. rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny;
D.1/E.1.W11. egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów, sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczanego przedmiotu;
D.1/E.1.W12. diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów; potrzebę kształtowania pojęć, postaw, umiejętności praktycznych, w tym rozwiązywania problemów, i wykorzystywania wiedzy; metody i techniki skutecznego uczenia się; metody strukturyzacji wiedzy oraz konieczność powtarzania i utrwalania wiedzy i umiejętności;
D.1/E.1.W14. warsztat pracy nauczyciela; właściwe wykorzystanie czasu lekcji przez ucznia i nauczyciela; zagadnienia związane ze sprawdzaniem i ocenianiem jakości kształcenia oraz jej ewaluacją, a także z koniecznością analizy i oceny własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej;
D.1/E.1.W15. potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się danego przedmiotu i nawyków systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi (w odniesieniu do uczenia się i nauczania języka francuskiego)
D.1/E.1.U8. merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu;
D.1/E.1.U9. skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów;
D.1/E.1.U10. rozpoznać typowe dla nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć błędy uczniowskie i wykorzystać je w procesie dydaktycznym;
D.1/E.1.U11. przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student jest gotów do (w odniesieniu do uczenia się i nauczania języka francuskiego):
D.1/E.1.K1. adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów;
D.1/E.1.K4. promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej;
D.1/E.1.K8. kształtowania nawyku systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu;
D.1/E.1.K9. stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę.
Teaching methods
(in Polish) Wybrane z proponowanego poniżej zestawu
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
- display
- display
Expository teaching methods
- description
- discussion
- programmed material
- discussion
- programmed material
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- situational
- case study
- practical
- classic problem-solving
- brainstorming
- laboratory
- points system
- panel
- project work
- WebQuest
- biographical
- situational
- case study
- practical
- classic problem-solving
- brainstorming
- laboratory
- points system
- panel
- project work
- WebQuest
- biographical
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
Type of course
teaching qualifications (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) Student ma zaliczony I rok studiów magisterskich.
Student ma zaliczone zajęcia z dydaktyki języka francuskiego na 1 roku.
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: