Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0114
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
The practice of teaching 2513-s2ROM1Z-DJF-L
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Łączny nakład pracy w semestrze: 2 ECTS (średnio 60 godzin) w następujących proporcjach:
1. Godziny kontaktowe z udziałem nauczyciela : 1,1 ECTS (średnio 33 godziny)
zajęcia w laboratorium językowym i pozostałe godziny kontaktowe z prowadzącym - konsultacje osobiste, internetowe, współpraca z nauczycielem na platformie MOODLE/archiwizacja zadań etc.
2. Praca własna studenta : 0,9 ECTS (średnio 27 godzin)
zapoznanie się z literaturą przedmiotu, przygotowanie do zajęć oraz wykonanie zadań i projektu koniecznych do uzyskania końcowego zaliczenia przedmiotu
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna i rozumie (zwłaszcza w odniesieniu do uczenia się i nauczania języka francuskiego jako obcego):
D.1/E.1.W4. kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela, w tym potrzebę zawodowego rozwoju, także z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz dostosowywania sposobu komunikowania się do poziomu rozwoju uczniów i stymulowania aktywności poznawczej uczniów, w tym kreowania sytuacji dydaktycznych; znaczenie autorytetu nauczyciela oraz zasady interakcji ucznia i nauczyciela w toku lekcji; moderowanie interakcji między uczniami; rolę nauczyciela jako popularyzatora wiedzy oraz znaczenie współpracy nauczyciela w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym;
D.1/E.1.W7. organizację pracy w klasie szkolnej i grupach: potrzebę indywidualizacji nauczania, zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego, formy pracy specyficzne dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć: wycieczki, zajęcia terenowe i laboratoryjne, doświadczenia i konkursy oraz zagadnienia związane z pracą domową;
D.1/E.1.W8. sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego: środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety edukacyjne), pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi (zwłaszcza w odniesieniu do uczenia się i nauczania języka francuskiego jako obcego):
D.1/E.1.U4. dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów;
D.1/E.1.U5. kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów oraz popularyzacji wiedzy;
D.1/E.1.U7. dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu
technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające
ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student jest gotów do (zwłaszcza w odniesieniu do uczenia się i nauczania języka francuskiego jako obcego):
D.1/E.1.K1. adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów;
D.1/E.1.K7. rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia;
D.1/E.1.K8. kształtowania nawyku systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu.
Teaching methods
(in Polish) wskazane poniżej
Observation/demonstration teaching methods
- display
- simulation (simulation games)
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- programmed material
- discussion
- description
- discussion
- description
Exploratory teaching methods
- points system
- practical
- situational
- brainstorming
- laboratory
- observation
- project work
- practical
- situational
- brainstorming
- laboratory
- observation
- project work
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- integrative methods
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- games and simulations
- integrative methods
- evaluative methods
- content-presentation-oriented methods
- games and simulations
Type of course
teaching qualifications (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) Znajomość języka francuskiego na poziomie biegłości B2 według ESOKJ.
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: