Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0114
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
The practice of teaching 2513-s2ROM1Z-DJF-C
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Łączny nakład pracy w semestrze: 2 ECTS
1. Godziny kontaktowe z udziałem nauczyciela : 1,2 ECTS
zajęcia i pozostałe godziny kontaktowe z prowadzącym - konsultacje osobiste, internetowe, współpraca z nauczycielem na platformie MOODLE etc.
2. Praca własna studenta : 0,8 ECTS
zapoznanie się z literaturą przedmiotu, przygotowanie do zajęć oraz wykonanie zadań i projektu koniecznych do uzyskanie końcowego zaliczenia przedmiotu
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna i rozumie (zwłaszcza w odniesieniu do uczenia się i nauczania języka francuskiego jako obcego)
D.1/E.1.W5. konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące i metodę projektów, proces uczenia się przez działanie, odkrywanie lub dociekanie naukowe oraz pracę badawczą ucznia, a także zasady doboru metod nauczania typowych dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć;
D.1/E.1.W6. metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia w obrębie przedmiotu lub zajęć – rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki, dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów lub grup uczniowskich o różnym potencjale i stylu uczenia się, typowe dla przedmiotu lub rodzaju zajęć błędy uczniowskie, ich rolę i sposoby wykorzystania w procesie dydaktycznym;
D.1/E.1.W9. metody kształcenia w odniesieniu do nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, a także znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej;
D.1/E.1.W13. znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów: potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów, a także kształtowania kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych;
UWAGA:
Do roku akademickiego 24/25 (efekty kierunkowe)
K_W06 zna główne tendencje rozwojowe filologii
K_W13 zna w pogłębionym stopniu wybrane zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości oraz ekonomiczne uwarunkowania działalności zawodowej
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi (zwłaszcza w odniesieniu do do uczenia się i nauczania języka francuskiego jako obcego)
D.1/E.1.U1. identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej, oraz z kompetencjami kluczowymi;
D.1/E.1.U3. identyfikować powiązania treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć z innymi treściami nauczania;
D.1/E.1.U7. dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu
technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające
ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne.
UWAGA:
Do roku akademickiego 24/25 (efekty kierunkowe)
K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować i twórczo interpretować informacje z różnych źródeł oraz użytkować je zgodnie z wybraną metodologią badawczą
K_U14 potrafi wskazywać innym cele i metody uczenia się przez całe życie
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student jest gotów do (zwłaszcza w odniesieniu do uczenia się i nauczania języka francuskiego jako obcego):
D.1/E.1.K2. popularyzowania wiedzy wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym;
D.1/E.1.K5. kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego
rozwiązywania problemów;
D.1/E.1.K6. budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz
kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych.
UWAGA:
Do roku akademickiego 24/25 (efekty kierunkowe)
K_K01 ma umiejętność dokonywania krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz treści udostępnianych z różnych źródeł
K_K05 docenia dorobek danego zawodu i poczuwa się do odpowiedzialności za niego
Teaching methods
(in Polish) poniżej
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- description
- programmed material
- programmed material
Exploratory teaching methods
- situational
- case study
- practical
- brainstorming
- project work
- laboratory
- points system
- case study
- practical
- brainstorming
- project work
- laboratory
- points system
Online teaching methods
- integrative methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- evaluative methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- evaluative methods
- exchange and discussion methods
Type of course
teaching qualifications (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) Znajomość języka obcego na poziomie biegłości B2 według ESOKJ.
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: