Conducted in
terms:
2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0231
ECTS credits:
3
Language:
French
Organized by:
Faculty of Humanities
Translation studies 2513-s1ROM2Z-PRZ
This course has not yet been described...
|
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 3 ECTS, w tym:
1 ECTS - zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego;
1 ECTS - przygotowanie się do zaliczenia na ocenę;
1 ECTS - bieżące przygotowanie się do zajęć oraz konsultacje z prowadzącym zajęcia.umie wykorzystywać popularne formaty publikacji elektronicznych (MOBI, EBUP, PDF), a zwłaszcza tworzyć i edytować pliki pdf oraz wydobywać z nich teksty;
umie wymienić elementy publikacji elektronicznej oraz potrafi je ocenić;
potrafi kreatywnie ocenić i wybrać dizajn i projekt do odpowiedniego typu publikacji;
potrafi rozplanować elementy publikacji, dobrać czcionkę mając na celu optymalizację czytelności tekstu.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W.13 Student zna zasady przekładoznawstwa.
W 14. Student ma wiedzę na temat prawnych i etycznych uwarunkowań działalności zawodowej tłumacza.
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z dziedziny nauk o przekładzie przy użyciu różnych źródeł, sposobów oraz narzędzi /technik informacyjno-komunikacyjnych;
K_U17 Student posiada umiejętność argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych badaczy oraz formułowania wniosków w ramach nauk o przekładzie;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K02 student identyfikuje i rozstrzyga dylematy prawne i etyczne związane z wykonywaniem zawodu tłumacza;
K_K08 Student, w sytuacjach zawodowych, potrafi pozyskać informacje służące do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych w ramach nauk o przekładzie.
Teaching methods
(in Polish) Konwersatorium.
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- observation
- situational
- observation
- situational
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: