Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0232
ECTS credits:
3
Language:
German
Organized by:
Faculty of Humanities
Proseminar in culture studies 2512-s1GER2/3L-PZK2
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. praca na zajęciach 30 godz. = 1,2 ECTS
2. godziny kontaktowe i konsultacje, w tym e-learning w oparciu o platformę moodle - około 25 godz. = 1 ECTS
3. praca własna studenta (lektura tekstów i przygotowanie do zajęć, przygotowanie pracy seminaryjnej lub przygotowanie do zaliczenia na podstawie pracy klauzurowej lub /i ustnej odpowiedzi) około 20 godz. = 0,8 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student: K_W02 zna gramatykę, leksykę i sposób zapisu właściwy dla języka niemieckiego w stopniu pozwalającym na kontynuowanie kształcenia
K_W06 ma zaawansowaną wiedzę o powiązaniach filologii z pokrewnymi naukami humanistycznymi
K_W07 ma wiedzę o podstawowej terminologii i metodologii badań w dziedzinie filologii
K_W08 ma zaawansowaną wiedzę o wybranych zagadnieniach historycznych, społecznych, religijnych, filozoficznych i politycznych warunkujących rozwój niemieckiego obszaru kulturowego oraz kontaktów polsko-niem.
K_W09 ma zaawansowaną wiedzę o szeroko pojętej kulturze niemieckiego obszaru językowego
K_W10 ma zaawansowaną wiedzę o wybranych zagadnieniach, historycznych, społecznych, religijnych, filozoficznych i politycznych w wymiarze międzykulturowym
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student: K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł, sposobów oraz narzędzi /technik informacyjno-komunikacyjnych
K_U02 potrafi czytać ze zrozumieniem teksty w języku niemieckim
K_U03 potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów kultury oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem odpowiednich metod
K_U04 potrafi rozpoznać różne rejestry i odmiany języka niemieckiego
K_U07 potrafi pracować wedle celów i wskazówek formułowanych przez opiekuna naukowego
K_U09 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
K_U10 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze
K_U15 posiada umiejętność tworzenia prac pisemnych w języku niemieckim i/lub w języku polskim z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i rożnych źródeł
K_U16 posiada umiejętność tworzenia wystąpień ustnych w języku niemieckim i/lub w języku polskim z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i rożnych źródeł
sporządzić bibliografię i przypisy ze stosowną dbałością o prawa autorskie, formatować dokumenty, korzystając z edytora tekstów, przygotować prezentację
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K_K03 docenia związki między rodzimą tradycją i dziedzictwem kulturowym a dziedzictwem kulturowym niemieckiego obszaru językowego i ma świadomość odpowiedzialności za ich zachowanie
K_K04 uczestniczy w działaniach na rzecz popularyzacji dziedzictwa kulturowego niemieckiego obszaru językowego
K_K06 dzięki kompetencjom językowym jest przygotowany do sprawnego poruszania się po niemieckim obszarze językowym
K_K07 rozumie odmienne postrzeganie życia społecznego przez osoby pochodzące z rożnych środowisk i kultur
Teaching methods
(in Polish) - pokaz
- opis
- opowiadanie
- tekst programowany
- wykład konwersatoryjny
- obserwacji
- okrągłego stołu
- referatu
- seminaryjna
W celu wprowadzenia studentów w nowe obszary tematyczne stosowane są elementy wykładu lub pogadanki, główną metodą jest dyskusja i interpretacja tekstów, samodzielna i w grupach, zakładająca uprzednią uważną lekturę tekstów prymarnych i sekundarnych oraz naukę zorientowaną na problematykę seminarium. Ponadto studenci przygotowują krótkie referaty ustne lub / i pisemne, ewentualnie prezentacje multimedialne.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- programmed material
- narration
- participatory lecture
- programmed material
- narration
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- observation
- round table
- presentation of a paper
- observation
- round table
- presentation of a paper
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
|
Term 2025/26L:
None |
Notes
|
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: