History of Germany
2512-s1GER1Z-HN
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 50 godzin = 2 ECTS w sumie : w tym 30 godzin = 1,2 ECTS konwersatorium i 10 godzin kontaktowych =0,4 ECTS (konsultacje bezpośrednie i drogą mailową, korekta prac) oraz 10 godzin pracy własnej studenta = 0,4 ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student: K_W02 zna gramatykę, leksykę i sposób zapisu właściwy dla języka niemieckiego w stopniu pozwalającym na kontynuowanie kształcenia
K_W06 ma zaawansowaną wiedzę o powiązaniach filologii z pokrewnymi naukami humanistycznymi
K_W08 ma zaawansowaną wiedzę o wybranych zagadnieniach historycznych, społecznych, religijnych, filozoficznych i politycznych warunkujących rozwój niemieckiego obszaru kulturowego oraz kontaktów polsko-niem.
K_W09 ma zaawansowaną wiedzę o szeroko pojętej kulturze niemieckiego obszaru językowego
K_W10 ma zaawansowaną wiedzę o wybranych zagadnieniach, historycznych, społecznych, religijnych, filozoficznych i politycznych w wymiarze międzykulturowym
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student: K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł, sposobów oraz narzędzi /technik informacyjno-komunikacyjnych
K_U02 potrafi czytać ze zrozumieniem teksty w języku niemieckim
K_U03 potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów kultury oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem odpowiednich metod
K_U05 potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych na tematy z zakresu studiowanej dyscypliny w języku rodzimym i niemieckim
K_U10 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze
K_U14 potrafi rozpoznać różne typy pozaliterackich wytworów kultury
K_U20 rozumie dłuższe wypowiedzi i wykłady na temat związany z kierunkiem studiów oraz większość rozmówców porozumiewających się
w języku niemieckim (np. podczas krajowych i międzynarodowych spotkań oraz zajęć w ramach wymiany międzynarodowej)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student: K_K03 docenia związki między rodzimą tradycją i dziedzictwem kulturowym a dziedzictwem kulturowym niemieckiego obszaru językowego i ma świadomość odpowiedzialności za ich zachowanie
K_K06 dzięki kompetencjom językowym jest przygotowany do sprawnego poruszania się po niemieckim obszarze językowym
K_K07 rozumie odmienne postrzeganie życia społecznego przez osoby pochodzące z rożnych środowisk i kultur
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- practical
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2024/25Z: | Term 2023/24Z: |
Bibliography
Czapliński, W., A. Galos, W. Korta, Historia Niemiec. Ossolineum 1981.
Görtemaker, M., Deutschland im 19. Jahrhundert. Bundeszentrale für politische Bildung 1994.
Müller, H.M., Schlaglichter der deutschen Geschichte. Bundeszentrale für politische Bildung 1994.
Informationen zur politischen Bildung" wydawane przez Bundeszentrale für politische Bildung:
- "Das 19. Jahrhundert"
- "Die Weimarer Republik"
- "Leben im dritten Reich"
- "Deutscher Widerstand 1933-45"
- "Die Entstehung der Bundesrepublik Deutschland"
- "Deutsche und Polen"
Serczyk, Jerzy, Krótki zarys dziejów niemieckich. Toruń 1988.
Serczyk Jerzy, Zientara Włodzimierz, Kurzer Abriss der deutschen Geschichte für Germanistik- Studenten , Toruń 2006
Serczyk, Jerzy, Zientara, Włodzimierz, Politische Geschichte der Staaten ..., Toruń 1996
Schulze, Hagen, Kleine deutsche Geschichte, C.H.Beck, München 1996
Schulze, Hagen, Niemcy. Nowa historia, Wyd. Literackie, 2001
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors,
localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: