Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0232
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Linguistic pragmatics 2506-s2POL1Z-PJ
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Student w trakcie realizacji przedmiotu uzyskuje 4 punkty ECTS w następującym układzie:
1) uczestnictwo w zajęciach stacjonarnych i zdalnych - 30 godzin (2 ECTS);
2) bezpośredni kontakt z prowadzącym w ramach konsultacji (osobiście lub za pomocą platformy MOODLE) - 5 godzin (0,5 ECTS);
3) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, opracowanie prac domowych oraz przygotowanie projektu zaliczeniowego - 35 godzin (1,5 ECTS).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Po zaliczeniu zajęć studenci znają podstawowe pojęcia używane w pragmatyce językowej - K_W12;
W2: Studenci znają różne teorie na temat zależności między semantyką a pragmatyką - K_W09;
W3: Studenci znają klasyfikację aktów mowy - K_W12;
W4: Studenci znają mechanizmy tworzenia tekstów o funkcji perswazyjnej - K_W10.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Studenci potrafią samodzielnie analizować najważniejsze typy aktów mowy - K_U10;
U2: Studenci posiadają umiejętność kodowania i dekodowania informacji na poziomie presupozycji i implikatury - K_U10;
U3: Studenci potrafią rozróżniać bezpośrednie i pośrednie akty mowy - K_U09;
U4: Studenci potrafią wskazać na językowe i pozajęzykowe wykładniki organizujące strukturę konwersacji - K_U10;
U5: Studenci potrafią tworzyć teksty o funkcji perswazyjnej - K_U10.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Studenci są świadomi nieetyczności technik manipulacyjnych - K_K11; K_K09;
K2: Student umie pracować w zespole - K_K08;
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- classic problem-solving
- practical
- case study
- classic problem-solving
- practical
- case study
Online teaching methods
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2025/26Z: | Term 2024/25Z: |
Notes
|
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: