Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0229
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Contemporary editions of literary works 2506-s2POL1L-WEDL-EC
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Student/ka uzyskuje 2 punkty ECTS, którym odpowiada około 50 godzin pracy, z tego:
- 1,5 pkt ECTS za udział w zajęciach oraz konsultacje z osobą prowadzącą (37,5 godzin pracy)
- 0,5 pkt ECTS za pracę własną przygotowywanie się do zajęć, wykonywanie prac domowych (12,5 godzin pracy).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student/ka definiuje pojęcia związane z różnymi typami edycji dzieł literackich, publicystycznych i źródłowych, rozpoznaje rozwiązania zastosowane przez tekstologów w konkretnej edycji (tradycyjnej lub cyfrowej). (K_W01).
W2: Student/ka ma poszerzoną wiedzę o miejscu edytorstwa naukowego i praktycznego oraz tekstologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi (K_W02).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student/ka potrafi przygotować edycję naukową tekstu źródłowego i literackiego (zależnie od jej typu i charakteru), umie wyjaśnić cel zastosowania danych zasad do edycji, potrafi sporządzić notę edytorską (K_U07).
U2: Student/ka potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy edytorskie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące tekstologii (konstruowanie noty edytorskiej) (K_U11).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student/ka ma świadomość roli i typów edycji naukowych we współczesnej humanistyce (K_K03).
K2: Student/ka wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie współczesnych edycji dzieł literackich (K_K06).
Teaching methods
(in Polish) Dobierane w zależności od prezentowanych zagadnień.
Observation/demonstration teaching methods
- display
- exhibition
- exhibition
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- discussion
- problem-based lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- practical
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- brainstorming
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- brainstorming
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: