Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0229
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Contemporary editions of literary works 2506-s2POL1L-WEDL-EC
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Student/ka uzyskuje 2 punkty ECTS, którym odpowiada około 50 godzin pracy, z tego:
- 1,5 pkt ECTS za udział w zajęciach oraz konsultacje z osobą prowadzącą (37,5 godzin pracy)
- 0,5 pkt ECTS za pracę własną przygotowywanie się do zajęć, wykonywanie prac domowych (12,5 godzin pracy).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student/ka definiuje pojęcia związane z różnymi typami edycji dzieł literackich, publicystycznych i źródłowych, rozpoznaje rozwiązania zastosowane przez tekstologów w konkretnej edycji (tradycyjnej lub cyfrowej). (K_W01).
W2: Student/ka ma poszerzoną wiedzę o miejscu edytorstwa naukowego i praktycznego oraz tekstologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi (K_W02).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student/ka potrafi przygotować edycję naukową tekstu źródłowego i literackiego (zależnie od jej typu i charakteru), umie wyjaśnić cel zastosowania danych zasad do edycji, potrafi sporządzić notę edytorską (K_U07).
U2: Student/ka potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy edytorskie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące tekstologii (konstruowanie noty edytorskiej) (K_U11).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student/ka ma świadomość roli i typów edycji naukowych we współczesnej humanistyce (K_K03).
K2: Student/ka wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie współczesnych edycji dzieł literackich (K_K06).
Teaching methods
(in Polish) Dobierane w zależności od prezentowanych zagadnień.
Observation/demonstration teaching methods
- display
- exhibition
- exhibition
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- discussion
- problem-based lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- practical
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- brainstorming
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- brainstorming
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: