Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0229
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Literary research methodology 2506-s2POL1L-MBL
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 4 punkty ECTS
30 godzin dydaktycznych zajęć (1p)
90 godzin pracy indywidualnej - przygotowanie do zajęć (lektury) i do egzaminu (3p.)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W01; K_W02; K_W05; K_W07; K_W08
1. student zna terminologię literaturoznawczą używaną w dyskursie odnośnie do dzieła literackiego/interpretacji/zakresu i przedmiotu literaturoznawstwa, odróżnia pojęcia właściwe poszczególnym kierunkom metodologicznym;
2. ma poszerzoną wiedzę na temat miejsca filologii polskiej w systemie nauk humanistycznych oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami, nie tylko humanistycznymi;
3. ma poszerzoną wiedzę dotyczącą różnych metod interpretacji dzieł z różnych epok
4. ma dobrą orientację w problematyce teoretycznoliterackiej, zna podstawowe pytania, które stawiają poszczególne kierunki, ma poszerzoną wiedzę na temat wielości i różnorodności stanowisk metodologicznych, teorii i szkół naukowych w literaturoznawstwie.
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U04; K_U08
1. potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu filologii polskiej oraz wiązać ją z problematyką innorodną (filozofia, w szczególności epistemologia, dyskursy właściwe innym filologiom, naukom humanistycznym) w celu interpretacji złożonych problemów literackich
2. potrafi dostrzec różnice miedzy poszczególnymi tendencjami metodologicznymi i antymetodologicznymi w literaturoznawstwie, jak również dyskutować o problemach dyskursu literaturoznawczego, dostrzegając jego różnorodność, wskazuje podobieństwa i różnice.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K02
1. student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, poszerzania wiedzy z zakresu szeroko pojętej humanistyki, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, umie także w sposób kulturalny dyskutować no złożonych problemach humanistycznych
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- description
- narration
- problem-based lecture
- participatory lecture
- description
- narration
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- practical
- practical
Prerequisites
(in Polish) zasób podstawowych informacji dotyczących dyskursu literaturoznawczego: podstawowe pojęcia (dzieło literackie, tekst, narracja, interpretacja, literaturoznawstwo etc.) i świadomość najczęściej problematyzowanych zjawisk (różne metody poznawania dzieła literackiego, różność definicji i strategii interpretacyjnych)
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2025/26L: | Term 2022/23L: | Term 2023/24L: |
Notes
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: