Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0239
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Linguistic research methodology 2506-s2POL1L-MBJ
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
-udział w zajęciach - 1 ECTS,
-konsultacje bezpośrednie 0,5 ECTS.
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta /słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu;
-przygotowanie do zajęć - 1 ECTS
-przygotowanie referatu - 0,5 ECTS
3. Czas poświęcony na przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (test na zaliczenie semestru oraz egzamin pisemny po zakończeniu kursu konwersatorium) - 1 ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1. Student ma podstawową wiedzę z metodologii ogólnej nauk oraz z metodologii językoznawstwa i jego poszczególnych działów w zakresie problematyki omawianej podczas zajęć i objętej wykazem literatury - K_W01, K_W02, K_W11, K_W13
W2: Student ma elementarną wiedzę o miejscu językoznawstwa w systemie nauk - K_W02, K_W12
W3: Student zna podstawowe metody badawcze i procedury analityczne stosowane w opisie wyrażeń językowych - K_W14
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student umie wyjaśnić podstawowe pojęcia językoznawcze, a także tezy w zakresie metodologii lingwistyki i umieć zastosować je do analizy faktów językowych (na przykładzie języka polskiego) - K_U03
U2: Student potrafi zastosować omawiane metody i procedury badawcze do uzasadniania hipotez i wyjaśniania twierdzeń językoznawczych - K_U05
U3: Student potrafi zreferować zagadnienie w oparciu o wskazana literaturę - K_U11, K_U13
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student jest świadom złożonej natury filologii polskiej oraz jej złożonych relacji z innymi dyscyplinami i dziedzinami wiedzy - K_K03
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- presentation of a paper
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Notes
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: