Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0229
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Poetics of literature work 2506-s1POL2Z-PDL
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
- roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
- tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
- 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia;
- tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
- nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W08: student/ka ma dobrą orientację w problematyce teoretycznoliterackiej (w zakresie poetyki utworów lirycznych), zna podstawowe pytania, na które poszczególne kierunki muszą poszukiwać odpowiedzi; ma poszerzoną wiedzę na temat wielości i różnorodności stanowisk metodologicznych, teorii i szkół naukowych w literaturoznawstwie;
K_W10: student/ka zna cechy tekstów mówionych i pisanych oraz mechanizmy działań tekstotwórczych; zna procedury analiz tekstologicznych oraz zasady tworzenia tekstów o różnych funkcjach.
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01: student/ka wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i integruje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych;
K_U02: student/ka potrafi dokonać wnikliwej obserwacji i interpretacji zjawisk literackich; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami kultury;
K_U06: student/ka stosuje metody i procedury badawcze do uzasadniania hipotez i wyjaśniania twierdzeń językoznawczych, a w szczególności odróżnia jednostki od ich połączeń, dzieli wypowiedzenia na jednostki tematyczno-rematyczne, odróżnia wypowiedzenia poprawne od dewiacyjnych;
K_U08: student/ka potrafi dyskutować o problemach teorii literatury z uwzględnieniem różnych szkół i metodologii;
K_U10: student/ka rozpoznaje bezpośrednie i pośrednie sposoby komunikowania (m.in. identyfikuje wypowiedzi manipulacyjne) oraz wykładniki organizujące strukturę konwersacji; zna metody obrony przed technikami manipulacyjnymi.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K05: student/ka odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania w sposób sumienny i rzetelny, samodzielnie planuje i organizuje swój warsztat pracy.
Teaching methods
(in Polish) Zajęcia odbywają się w trybie synchronicznym (MS Teams) oraz asynchronicznym (zadania na platformie Moodle).
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
- display
- display
Expository teaching methods
- description
- problem-based lecture
- participatory lecture
- narration
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- narration
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- experimental
- brainstorming
- practical
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- observation
- brainstorming
- practical
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- observation
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- games and simulations
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- games and simulations
Prerequisites
(in Polish) Zaliczenie poprzedniego semestru zajęć z zakresu poetyki
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2025/26Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
|
Term 2025/26Z:
None |
Notes
|
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: