Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0222
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
The history of writing, books and typography 2506-s1POL1Z-HPKIT
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Student za zaliczenie przedmiotu uzyskuje 2 punkty ECTS, odpowiadające nakładowi ok. 50 godzin pracy, z tego:
1,5 punktu za udział w zajęciach (30 godzin pracy) i za konsultacje z osobą prowadzącą,
0,5 punktu (20 godzin pracy) za pracę własną, przygotowanie do zajęć i pisemne zaliczenie zajęć.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Poprzez realizację zajęć student/ka:
- zna najistotniejsze wydarzenia w dziejach książki (K_W02),
- zna wybrane pojęcia z zakresu historii książki, pisma i typografii (m.in. ostrakon, zwój papirusowy, kodeks, uncjała, półuncjała, książka ksylograficzna, inkunabuł, tekstura, makrotypografia, mikrotypografia, e-book, książka eksperymentalna) oraz ma elementarną wiedzę o nich (K_W04),
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie specyfiki materiałów informacyjno-pomocniczych różnego rodzaju publikacji (m.in. spisu treści, wykazów, indeksów) (K_W12)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student/ka:
- analizuje najważniejsze przemiany w dziejach pisma, książki i typografii (K_U01),
- potrafi scharakteryzować obraz typograficzny (krój pisma, układ typograficzny, czytelny układ tekstu) (K_U04),
- potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) (K_U14).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Poprzez realizację przedmiotu student/ka zdobywa dodatkowe kompetencje:
- wskazuje podstawowe warunku dobrej typografii (K_K12).
Teaching methods
(in Polish) Dobrane w zależności od prezentowanych zagadnień.
Observation/demonstration teaching methods
- display
- exhibition
- exhibition
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- classic problem-solving
- classic problem-solving
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2025/26Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Notes
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: