Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0229
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Source and literaterary texts editing 2506-s1POL1Z-EZITL
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Student za zaliczenie przedmiotu uzyskuje 2 punkty ECTS, odpowiadające nakładowi 50 godzin pracy, z tego:
1,5 punktu za udział w zajęciach i za konsultacje z osobą prowadzącą (37,5 godziny pracy).
0,5 punktu za pracę własną, przygotowanie do zajęć, pracę zaliczeniową (12,5 godziny pracy).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student/ka definiuje pojęcia związane z edytorstwem tekstów literackich, naukowych, publicystycznych i źródłowych, odróżnia zakres pracy tekstologa i edytora naukowego od zakresu pracy redaktora i korektora wydawniczego, rozpoznaje rozwiązania zastosowane przez tekstologów w konkretnej edycji. (K_W01).
W2: Student/la ma poszerzoną wiedzę o miejscu edytorstwa i tekstologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi (K_W02).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student/ka potrafi przygotować edycję naukową tekstu źródłowego i literackiego (zależnie od jej typu), umie wyjaśnić cel zastosowania danych zasad do edycji, wie, jak porównywać ze sobą przekazy (np. autograf z pierwodrukiem), posiada umiejętności opracowania tekstów na poziomie redakcji merytorycznej (przypisy objaśniające) i językowej (modernizacja tekstów dawnych) (K_U07).
U2: Student/ka potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy edytorskie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące tekstologii (konstruowanie noty edytorskiej) (K_U11).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student/ka ma świadomość roli tekstologa i edytora/wydawcy źródeł i tekstów literackich we współczesnej humanistyce, rozumie pluralizm kulturowy (K_K03).
K2: Student/ka wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie edytorskiego opracowania tekstu (K_K06).
Observation/demonstration teaching methods
- exhibition
- display
- display
Expository teaching methods
- description
- discussion
- participatory lecture
- discussion
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- case study
- practical
- presentation of a paper
- case study
- practical
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Course coordinators
Notes
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: