Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0222
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
The outline of the history of academic editing 2506-s1POL1L-ZHEN
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Student za zaliczenie przedmiotu uzyskuje 2 punkty ECTS, odpowiadające nakładowi ok. 50 godzin pracy, z tego:
1,5 punktu za udział w zajęciach (30 godzin pracy) i za konsultacje z osobą prowadzącą,
0,5 punktu (20 godzin pracy) za pracę własną, przygotowanie do zajęć i pisemne zaliczenie zajęć (egzamin).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student/ka poznaje historię podstawowych edycji literackich od czasów starożytnych aż po współczesność; zapoznaje się z procesami historycznymi, jakie zachodzą w kulturze w odniesieniu do przemian edytorskich (K_W02).
W2: Student/ka ma elementarną wiedzę o periodyzacji literatury polskiej i jej głównych tendencjach rozwojowych (także literatury najnowszej), związkach z literaturą powszechną oraz z edytorstwem naukowym (K_W04).
W3: Student/ka ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tematyki związanej ze specjalizacją, którą wybrał - zna na poziomie rozszerzonym jej terminologię i metody w niej wykorzystywane, rozumie jakie jest miejsce danej dyscypliny wśród innych dziedzin działalności ludzkiej, zna relacje jakie zachodzą między tą dyscypliną a filologią polską (K_W12).
W4: Student/ka ma elementarną wiedzę z zakresu historii kultury europejskiej, najważniejszych zjawisk i tendencji rozwojowych kultury współczesnej i głównych zagadnień antropologii literatury i kultury (K_W18).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student/studentka potrafi rozpoznać rozwiązania tekstowe i edytorskie, wyjaśniać zakresy i cel modernizacji we współczesnych i w dawnych edycjach (K_U01).
U2: Student/ka potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu filologii polskiej oraz powiązanych z nią dyscyplin (zwłaszcza edytorstwa) w celu analizy złożonych problemów literackich (K_U04).
U3: Student/ka potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) (K_U14).
U4: Student/ka syntetyzuje całość edycji jako dzieła przysposobionego do druku w dawnych formach edytorskich (K_U02).
U5: Student/ka Potrafi objaśniać tekst w kategoriach edytorskich (K_U02).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student/ka rozumie pluralizm kulturowy (K_K03).
K2: Student/ka ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, Polski, Europy i świata, podejmuje działania w tym zakresie (K_K12).
K3: Student/studentka docenia znaczenie edytorstwa naukowego i jego historii w badaniach historycznoliterackich (K_K02,K_K03).
Teaching methods
(in Polish) Tradycyjny wykład informacyjny z elementami dyskusji oraz prezentacji multimedialnej.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- presentation of a paper
- presentation of a paper
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Ogólne przygotowanie humanistyczne na poziomie szkoły średniej.
Course coordinators
Notes
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: