Conducted in
term:
2022/23L
ISCED code: 0232
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Literature and culture for children 2506-s1POL1L-LKDD
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1,5 ECTS - za udział w zajęciach i konsultacje z prowadzącym;
2,5 - za pracę własną (zależnie od cyklu, np. przygotowanie się do kolokwium, czytanie lektur, oglądanie spektakli i filmów, wykonywanie zadań pisemnych)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/ka
- ma wiedzę o literaturze dla dzieci obejmującą jej periodyzację, genologię i twórczość wybranych autorów (K_W04), a także o szeroko pojętej kulturze polskiej (nowe media, film, teatr; K_W09);
- ma świadomość powiązań filologii polskiej z pokrewnymi naukami humanistycznymi (K_W06) oraz wpływu wybranych zjawisk historycznych i społecznych na rozwój literatury i kultury dla młodego odbiorcy (K_W08);
- zna podstawową terminologię i metodologię badań nad literaturą i kulturą dla dzieci (K_W07).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/ka
- potrafi czytać ze zrozumieniem teksty literackie i naukowe (K_U02), a także rozpoznaje różne rodzaje tekstów kultury, dokonując ich analizy i interpretacji przy pomocy odpowiednich terminów i metod (K_U03, K_U13);
- umie ulokować poznawane utwory w kontekście historyczno-kulturowym (K_U11), rozróżnia i nazywa gatunki i konwencje literackie (K_U12);
- tworzy prace pisemne z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych (K_U15), wykazując się umiejętnością argumentowania i formułowania wniosków (K_U17).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/ka
- rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju (K_K01);
- identyfikuje i rozstrzyga dylematy etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela (K_K02);
- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego (K_K03);
- w sytuacjach zawodowych potrafi pozyskać informacje służące rozwiązywaniu problemów poznawczych (K_K08).
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- participatory lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- case study
- case study
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2022/23L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: